Het is zoals het is.... - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu Het is zoals het is.... - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

Het is zoals het is....

Blijf op de hoogte en volg Marit

19 Juli 2013 | Nederland, Zwolle

Lieve troeskas,


13 juli, terug naar Nederland ronde 2

Vanochtend moest ik er weer vroeg uit want ik ga met de thalys terug naar Nederland.
Maar de thalys vertrekt vanaf Parijs en ik moet er wel op tijd zijn. Eerst was er nog een verdacht pakketje gevonden en er was dikke heisa op gare du Nord. Uiteindelijk was het gewoon een boodschappentas van een oud vrouwtje, shame. Omdat ik het eerste beste kaartje heb gekocht, ben ik per ongeluk in een privé salon gekomen (nee niet alleen een 1e klas coupé maar een echte salon voor 4 personen) en daar zat ik samen in met een Amerikaanse ontwerper. Het was erg gezellig in de trein! In belgie stapte er ook nog een Canadees echtpaar bij ons in, en met z’n allen hebben we dikke lol gehad. Tamelijk aangeschoten kwamen ik aan in Amsterdam. Want de bar juffrouw schonk elk half uur ons glas wijn weer vol, wat een service he. En we hebben wel 3 gebakjes gehad (wel kleine gelukkig) Maar het was een erg comfortabele reis. Eenmaal in Amsterdam stonden mama en amber me al op te wachten en zijn we gelijk door gegaan naar Zwolle. Het was goed om weer terug te zijn, ook al was het sneller dan verwacht. Het ging echt niet goed met opa, en dat was duidelijk te zien.
Mama en de meiden waren al naar huis, en papa zou bij opa en oma blijven samen met jasper. Rond 21.45 ging ik nog even bij opa zijn bed zitten om nog even met hem te praten, ook al leek hij ver weg.
Ik vertelde opa dat ik weg ging en morgen weer zou komen. Ik draaide me al om, en toen greep hij mijn hand vast en hij kneep er in. Praten kon opa al niet meer, maar ik denk dat hij heeft geweten dat ik er was. Ik ben daarom nog iets langer gebleven en na een kwartier ging ik alsnog want opa liet mijn hand gaan. Tot morgen opa, en ik gaf hem nog een kus op zijn wang. Het is goed zo.


14 juli, Si j’avais su…

Papa was vanacht bij opa gebleven en belde mama rond 12.25 op om te zeggen dat ze naar Zwolle moest komen omdat het nu echt foute boel was. En dat was het ook. Papa belde me om 12.50 om te zeggen dat opa om 12.40 overleden is. Arme opa kon het niet meer aan, de ziekte was te hardnekkig om te overwinnen en zijn gezondheid te slecht. Er moest een hoop gebeuren voordat wij konden komen, eerst de arts, de begrafenis ondernemer en van alles. Tegen 17.00 zijn wij pas gekomen. S’nachts ben ik bij opa en oma gebleven zodat de rest even kon uitrusten. Er moet heel veel geregeld worden. De crematie is vrijdag.


19 juli

Vandaag is het zo ver. Het was een hectische week voor iedereen maar vandaag is het definitief.
Het was een hele mooie dienst en opa heeft een waardig afscheid gekregen. Daarna zijn we nog naar wientjes geweest voor de condoleance. Hier hebben mijn opa en oma elkaar leren kennen dus ook een mooie plaats om het af te sluiten. Met een borrel en een toast : Op Hans! Het is goed om te zien hoeveel mensen zo gek op hem waren. Ook is hij overladen met bloemen. Er lagen wel 20 stukken.
Aan het eind van de dag zijn we met de famillie bij wientjes blijven eten. Het was een bijzondere emotionele maar toch ook mooie dag. Het is zoals het is en het komt zoals het komt.


Lieve opa, iedereen gaat je onwijs missen maar ik beloof je we zullen je trots maken.



Op woensdag de 24e ga ik weer terug naar Parijs om hier nog 2,5 maand stage te lopen.
Ik heb aardig wat uren gemist maar dat is niet zo erg gelukkig. Op het werk waren ze heel begripvol en ik begin donderdag de 25e weer met werken. Meer blogs zullen (hopelijk) vanaf Parijs geschreven worden.

  • 24 Juli 2013 - 17:16

    Monique:

    dikke kus uit creil

  • 26 Juli 2013 - 02:49

    Benny:

    Hey,

    Waren idd hektische weken maar je opa rust nu ookal was het niet nodig geweest.
    veel sucses in parijs en we zien.je snelterug.

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Reizen/International-language school France/Highschoolyear New|Zealand/vegetariër/Modelfotografie/

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 96296

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 12 September 2014

Si, si, je reviendrai bientôt!

22 April 2013 - 12 Oktober 2013

Une aventure nouvelle en France!

22 Juli 2011 - 04 Juli 2012

Highschool year New-Zealand! & Other Trips

Landen bezocht: