Zon, starbucks & boiserie... FML - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu Zon, starbucks & boiserie... FML - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

Zon, starbucks & boiserie... FML

Blijf op de hoogte en volg Marit

08 Juli 2013 | Frankrijk, Magny-le-Hongre

Liebste troeskas!

Hier weer een vervolg op de eerdere blog!


7 Juli Vamos á Paris!

Vanochtend gingen we gezellig naar Parijs! Het was lekker weer en we gingen er weer optijd uit om een lekker ontbijtje in Cheyenne te eten en met de trein naar Parijs te gaan. We stapten uit in Charles de gaulle étoile, dat is bij arc de triomph en de Champs-Elysées. Omdat papa en mama een beetje kreupel zijn hadden we bedacht dat we beter in een rond tour bus konden gaan. Zo konden we toch heel Parijs bekijken maar hoefde we niet zo veel te lopen. Eerst wel even zonnebrand crème gehaald want het is bloed heet en de zon is enorm fel. Het was echt heerlijk zo boven op die bus met lekker wind en zon. Er ontbraken 2 dingen, de zee en cocktails en je had het ultieme vakantie gevoel. Ach, je kunt ook niet alles hebben. We even van de bus geweest bij de eifeltoren om een ijsje te eten en het gevaarte zelf even te kunnen bewonderen. Daarna hebben we gegeten bij de notre dame en zijn we niet al te laat weer naar Disney gegaan. S’avonds zijn we nog even het park in geweest om daar op een terrasje te relaxen. Morgen gaan papa mama en am & cary al weer weg.
Wat gaat dat snel!


8 juli rentre a la boiserie. F.M.L!!!

Tja dit is even afkicken. Eerst al een paar dagen met Finn in Parijs, toen lekker naar huis, daarna nog een paardagen in het hotel, en nu terug naar de boiserie. Ja reality came in AGAIN.
’S Ochtends gingen die meiden eerst samen om 07.00 uur ontbijten want ze wilden nog het park in. Ik papa en mama aten wat later. Ik heb nog even met wat collega’s gekletst en had met Andrea afgesproken om naar het meer te gaan na haar shift. Dan zijn papa en mama toch al weer onderweg naar Nederland. Nadat alles in de auto lag gingen wij naar disney village om even starbucks te halen en op de meiden te wachten. Na de starbucks zijn we naar Bailly gegaan om boodschappen te halen zodat ik daar niet mee hoef te sjouwen. En papa en mama konden nog even het appartement bekijken. Die stomme franse wachter wilde niet dat am en cary mee gingen want omdat ze minderjarig zijn mogen ze het terrein niet op. Belachelijk. Maar goed. Nu was het dan zo ver! Even gedag zeggen tegen mijn liebste troeskas! En ik zie ze in Oktober weer! Het was gezellig!

Toen ik daarna weer in mijn appartement was heb ik even wat opgeruimd en kwam ik er achter dat Patrietzia ons verlaten heeft. Ze woont nu bij haar beste vriendin. Dat is wel jammer want ze was echt een leuke roomie. Vandaag kwam gelijk de volgende al,Elizabeth een zweeds meisje. Maar wel heel aardig op het eerste gezicht. Ik heb haar eerst even weg wijs gemaakt en laten zien waar de supermarkt zit. Daarna ben ik met dylan naar het meer vlakbij Val D gegaan. Andrea was daar ook. Het was wel gezellig al was het niet voor heel lang. Morgen weer werken en eigenlijk ben ik wel heel moe..


9 juli Je parle BEACOUP!

Vandaag begon het werken weer, wel afkicken hoor. Helemaal met een AM dienst. Linda moest me wakker maken vanochtend want wakker worden van de wekker doe ik niet altijd. (sorry linda! Maar toch bedankt he! Wat moet ik toch zonder je!) Ik had gewerkt van 08.00 tot 16.00 en na het werken ben ik nog ‘even’ blijven plakken bij de bagagerie. Sofiane heeft me want frans uitgelegd vandaag. Op het white board begon hij fanatiek te schrijven. Ik moest er wel om lachen, het zag er ook wel komisch uit. Waarop hij antwoorde : Je ne suis pas un prof , dáccord? Hahah. Geweldig. Maar gelukkig werd me het wel duidelijkER hoe dat Frans nou eigenlijk in elkaar steekt. Om 19.00 zat ik in de bus naar chessy samen met Sofiane, die inmiddels ook klaar was met zijn dienst. Linda had me geappt of ik uit eten wilde gaan. Het was wel echt terrasjes weer, en eigenlijk had ik er ook wel veel zin in. We zijn wezen eten in Val d’europe bij de italiaan. Het was erg lekker!

Verder heb ik van woensdag tot vrijdag gewerkt en het verliep allemaal vrij rustig.
Mama stuurde me weer een berichtje op vrijdag, dat het nog slechter ging met opa en dat hij me graag nog wilt zien voordat het zo ver is…. Ik heb gelijk alles op werk geregeld en ben naar het station gegaan. Het eerste ticket wat ze voor me hebben is morgen ochtend, 1e klas. Dus heb ik dat ticket maar gekocht en ben ik terug naar de boiserie gegaan om op te ruimen en in te pakken.

Hou jullie op de hoogte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Reizen/International-language school France/Highschoolyear New|Zealand/vegetariër/Modelfotografie/

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 96319

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 12 September 2014

Si, si, je reviendrai bientôt!

22 April 2013 - 12 Oktober 2013

Une aventure nouvelle en France!

22 Juli 2011 - 04 Juli 2012

Highschool year New-Zealand! & Other Trips

Landen bezocht: