Terug naar Nederland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu Terug naar Nederland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

Terug naar Nederland

Blijf op de hoogte en volg Marit

29 Juni 2013 | Nederland, Amsterdam

LIEBSTE TROESKAS!

Vandaag kreeg ik ’s ochtends een telefoontje dat het niet zo goed met opa ging. Hij is natuurlijk al een hele tijd ziek, maar omdat hij nu wel heel erg achteruit ging leek het iedereen toch een beter idee om naar Nederland te komen om opa nog even te zien. Ik heb vrijdag gelijk mijn spullen gepakt en ben ik naar mijn werk gegaan om het te regelen zodat ik een weekje vrij was. Ze waren al van de situatie op de hoogte en hadden er gelukkig alle begrip voor. Daarna ben ik naar het station gegaan en heb ik een ticket naar Nederland gekocht. ’S Avonds om 22.00 was ik weer in Amsterdam en papa en mama hebben me opgehaald.

Zaterdag 29 juni

Vandaag gingen we naar opa en oma om even te kijken hoe het nu ging met ze.
Ik schrok er wel van hoe opa er aan toe was, ik wist dat het slecht ging, maar dat het zo erg was, had ik niet verwacht. Het is heel vervelend om te zien hoe moeilijk hij het heeft, en eigenlijk iedereen om hem heen ook. Toch was het gezellig om even bij te kletsen, en ’s middags zijn we weer naar huis gegaan omdat opa eigenlijk te moe is om zoveel en lang bezoek te hebben.

Zondag 30 Juni

Vandaag ben ik weer even bij opa langs geweest. Moet er toch maar mijn tijd in Nederland goed benutten. Het is goed om even met hem te praten.

Maandag 1 juli

Amber vierde eigenlijk haar feestje op woensdag, maar wegens het verwachte slechte weer hebben ze het last minute naar vandaag verplaats. Dus 25 pubers komen vandaag BBQ, O M G.
Mama kon wel wat hulp gebruiken, het was een grote drukke bende maar wel gezellig.
Opa moet morgen weer naar het ziekenhuis voor de scans maar dit keer word hij met een ambulance opgehaald omdat in de auto eigenlijk geen doen is. Ik had oma gebeld om te vragen of ze het leuk vond dat ik met haar mee zou gaan, maar oma redde zich wel.

Dinsdag 2 juli

Ik werd vanochtend wakker en toen zei papa dat oma had gebeld dat opa zei dat ik wel mee kon naar het ziekenhuis. Dus dan doen we dat! Snel even gedoucht en op naar Zwolle. Het duurde in totaal 2 uur en ik kon mooi met oma in de kantine wachten en een beetje kletsen. Ook terug gingen we met de ambulance, maar ik moet wel zeggen dat ze het heel goed geregeld hadden. Zo was het ook het beste voor opa.

Woensdag 3 juli

Vandaag zou opa de uitslag krijgen en papa, tante Karin en oma gingen naar het ziekenhuis om het er over te hebben met de arts. Ik en mama bleven bij opa zodat hij niet alleen was. Opa heeft nu ook een infuus met vocht, omdat slikken erg pijnlijk en lastig is. De uitslag van opa’s scan was niet zo goed. Helaas was de uitslag niet positief en zal hij weer bestraalt worden.
Wat een ellende.

’S Avonds ben ik weer naar Zwolle gegaan om met Houda wat te gaan drinken. Dat was wel gezellig en ook even afleiding. Goed om weer even bij te praten voordat ik weer naar Frankrijk ga.

Donderdag 4 juli

Ik had nog met mijn franse docent en tevens stage begeleider mevrouw Kuipers gesproken die ook op de hoogte was dat ik weer in Nederland was. Afgelopen week was ze in Frankrijk om het met mijn managers te hebben over hoe het op het werk gaat met mij. Vanochtend was ik dus eerst naar Apeldoorn geweest om het over mijn stage te hebben. En disney heeft me een 10 gegeven! YAY! Dit is de eerste keer dat disney een 10 geeft aan een stagiair, dus daar was ik wel heel blij mee! Toch weer een motivatie voor mij om mijn best te blijven doen! Nu probeer ik ook het backoffice gedeelte (wat ik eigenlijk volgend jaar zou doen) nu in het 2e deel te doen zodat ik volgend jaar misschien een animatie internship op de disney cruise line kan doen! Fingers crossed! Ik weet natuurlijk niet of het allemaal gaat lukken, maar het is het proberen waard!

Nadat ik terug kwam uit Apeldoorn ben ik met Ashley weer oldschool ijskoffies wezen doen bij de hema. ’S Avonds kwam Jasper eten en daarna gingen we naar de musical van Amber! En wat deed ze het leuk! De rol van Kok was haar op het lijf geschreven.


Vrijdag 5 juli

Vanochtend moesten we weer vroeg uit de veren want we gaan (weer) naar Frankrijk.
Eerst nog naar Amber haar afscheid op school en daarna door naar opa en oma om gedag te zeggen.
Papa, mama, am, & cary gaan ook mee naar Parijs om daar 3 nachten bij mij in het hotel te verblijven. 1 dagje disney te doen en Parijs te bekijken. Het word vast gezellig!

TO BE CONTINUED…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Reizen/International-language school France/Highschoolyear New|Zealand/vegetariër/Modelfotografie/

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 712
Totaal aantal bezoekers 96309

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 12 September 2014

Si, si, je reviendrai bientôt!

22 April 2013 - 12 Oktober 2013

Une aventure nouvelle en France!

22 Juli 2011 - 04 Juli 2012

Highschool year New-Zealand! & Other Trips

Landen bezocht: