Je vais me balader aux Champs-Elysées! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu Je vais me balader aux Champs-Elysées! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

Je vais me balader aux Champs-Elysées!

Blijf op de hoogte en volg Marit

16 Juni 2013 | Frankrijk, Parijs

LIEBSTE TROESKAS!

Vanavond ga ik lekker naar Parijs! Na nog een lange dag gewerkt te hebben, kan ik eigenlijk even chillen á Paris samen met Finn! Na het werken ben ik gelijk door gegaan naar de stad. Finn was er al, en wachtte me op bij de metro. Het B&B zag er heel mooi uit. We hadden een vrij grote kamer met aparte badkamer toilet en washok. Vanaf daar waren we ook snel in de stad, en na even lekker gedoucht te hebben zijn we de stad in gegaan om even wat te gaan eten.

Maandag 17 juni DON'T WALK ON THE GRAS!!

Vanochtend hebben Finn en ik eerst even ontbeten, het ontbijt word elke ochtend gebracht door onze gastheer Mario. Na het ontbijt zijn we gelijk de stad in gegaan. We liepen een beetje rond te zwerven in Parijs tot we bij een parkje kwamen. Er stonden heel veel beelden en agenten. Je mocht dus niet op het gras lopen, want dan werd er gefloten en kwam ze achter je aan. Natuurlijk konden we het niet laten om niet-op het gras te lopen. Haha. We zijn gelukkig niet gesnapt. Wel jammer dat we geen actie foto hebben waarbij er een agent achter ons aan rent. Dat zou wel hilarisch zijn toch!
Na het parkje kwamen we bij een mooi groot gebouw, waar we even op de foto gingen. En nee, ik weet niet wat voor gebouw het nou was. Tja, dat is dan weer een beetje jammer. We zijn ook een paar keer verdwaald geweest maar dat maakte het ook wel weer leuk. Na de lunch zijn we naar La fayette geweest. Hier helaas niet geslaagd maar toch even een mooie foto van het dak gemaakt.
Zag er toch indrukwekkend uit. Oh en ik heb mijn eerste crêpe gehad, ik kwam er niet onderuit! Finn zei dat ik het MOEST proberen. Na een lange dag waren we kapot en hebben we in het B&B maar wat gegeten en een filmpje gekeken. Weer op tijd naar bed en klaar voor morgen!

Dinsdag 18 juni PARIS PARIS PARIS!

Vandaag is papa jarig, dus ik moest hem natuurlijk eerst even bellen! Na mijn telefoontjes hebben we ontbeten en zijn we de stad weer in geweest. Eerst maar is op shop tour in les Halles. Uiteindelijk ben ik geslaagd en heb ik een nieuwe jas, broek, jurkje en schoenen gekocht. Na het shoppen door naar de Arc de Triompf, die ik ook nog nooit eerder had gezien. Daarna kwam de Eifeltoren, waar we 3 random guys hadden aangesproken en die wilden even op de foto. Haha. Soms zitten er ook leuke mensen bij. ’S Avonds zijn we naar Montmarte gegaan, waar we heerlijk hebben gegeten. Al was de ober echt rude. Stomme francoos! En hebben we voor de grap een portret laten tekenen. Ik lijk op micheal jackson en Finn lijkt op Ken (van barbie) DOMMAGE! Maar toch heel grappig. Na het eten zijn we cocktails wezen drinken, en tja het ging wat snel. Dus in de metro, ligt aangeschoten, gezongen en gedanst.. (en heel melodramatish/lacherig schreeuwen hoe erg ‘leuk’ ik frankrijk vind) Maar het was wel weer gratis entertainment!

Woensdag 19 juni RENTRE DANS L’HÔTEL

Vandaag gaat Finn al weer terug naar Duitsland en ik moet vanavond om 17.00 uur weer werken. Het was wel wat kort maar we hebben er van genoten. Eindelijk even ontspanning en het gevoel dat niet alles in het leven (op dit moment dan) om werken draait. Vandaag was het voetbal toernooi, maar ik heb tegen ’Mon grandfathser’ aka Steven (jaa Fathser, omdat hij father niet kan uitspreken) dat ik niet mee kon doen omdat ik in Parijs zat. Ik was ook gestrikt voor het kanoen dus probeerde ze het ook maar bij het castmember voetbal toernooi. Ach het was wel leuk geweest om te doen, maar niet zo erg. Finn en ik hebben nog even een foto gemaakt voordat ik de trein inging. PUKANA WHETERO! Even een ode aan NZ, wat hebben we toch een geweldige tijd gehad. Toen ik in de trein zat, hadden we ongeveer 15 minuten vertraging, dus toen ik op Chessy aankwam, reed de bus naar de boiserie net voor mijn neus weg, waardoor ik, met al mijn zooi door moest naar mijn werk. Toen ik uiteindelijk een uur van te voren op mijn werk aankwam met mijn zooi, stonden alle jongens van de bagagerie te trainen. Dus gelukkig hoefde ik niet zelf met mijn zooi te sjouwen en werd het allemaal even geparkeerd in de rekken voor mij. Das nou is handig! Ik kon nog mooi een uurtje kletsen en daarna werken. Vandaag was echt HORROR. Dit was mijn ergste dag so far. Het was nood weer, en iedereen kwam terug uit het park, er stond een mega lange rij en er waren 3 receptionisten ziek. Wat een ellende. Of het nog allemaal niet genoeg was ontstond er ook een waterval. En allemaal gasten die tamelijk not-amused waren. Voor de situatie hebben we het met zijn alle wel goed gedaan, maar het was wel vermoeiend. Maar morgen weer een dag toch?


Vrijdag 21 juni tot Donderdag 27 juni

Na een leuk weekend Parijs is het dan weer tijd om hard aan de bak te gaan. Ik heb wel van 2 engelse gasten een pluto kaart gehad, ze hebben mij opgeschreven als uitstekende medewerker! YEAH! Haha. Dat is toch leuk! En ik had er al ééntje, dus nu heb ik er 3! Is altijd goed voor mijn beoordeling. Omdat ik avond dienst had, had ik bedacht dat ik tosti’s wilde maken. Maar we hebben geen tosti ijzer, dus toen heb ik het in de pan gemaakt… Niet zo’n best idee. Ze vlogen bijna in de hens, en de keuken was blauw van de rook. De tosti’s heb ik uit het raam gegooid, (daarna wel opgeruimd) en de pan, jaa de pan heb ik verlept. Oops. Dan moet ik van de week maar even een nieuwe halen bij de hema. Op zaterdag werd ik even in de zeik genomen door mijn collega’s. De nieuwste collector items zijn binnen en vandaag kwamen de hoedjes met oren uit die in verschillende kleuren overspringen. Dus ze dachten, die Marit die doet dat wel op om te promoten. Dus ik dacht al, nee meen je dit nou? Ik stond dus achter de balie met dat hoedje op, (ze hadden me wijs gemaakt dat het moest) maar toen er gasten kwamen, ik kon mezelf toch niet serieus nemen zo? En de gasten ook niet. Hahaha. Het was wel komisch, het zag er niet uit. Nee net als mijn kostuum, i just can’t pull it off! Shame on me. Maargoed, daarna werd ik ook uitgelachen door mijn collegas omdat het dus, blijkbaar, helemaal niet verplicht was. Ze hebben er in ieder geval wel lol van gehad. Op zondag had Ibra me uitgenodigd om wat te gaan drinken bij hem. Hij was natuurlijk op vakantie geweest en we moesten weer even bijkletsen. Samen met Jack (daniels) op de bank en lekker kletsen. De tijd en jack vlogen voorbij, en ik moest morgen weer werken. Maarja, ik heb bedacht dat ik er maar alles uit moet halen wat er in zit. Alleen maar werken is ook niet goed. Op maandag vroeg antonio of ik met hem wat wou gaan drinken, en dat was ook gezellig. We hebben veel foto’s bekeken waar hij met andere collegas was weze hiken en foto’s uit portugal. De tijd ging weer heel snel, met poolse vodka haha. En zijn laptop was op Portugese tijd ingesteld. Een uur vroeger dus. En ik had natuurlijk de laatste trein gemist.. FML!!! Toen bood Antonio aan dat ik daar wel kon crashen. Ik was dinsdag vrij dus niet zo’n ramp. ’S Ochtends ben ik weer terug naar de boiserie gegaan en heb ik hard gelopen en wat schoongemaakt en gewassen. Zo toch nog een rustig dagje. Das maar goed ook want morgen moet ik weer aan de bak! Omdat ik over een week 4 dagen achter elkaar vrij ben, voor als papa en mama er zijn, heb ik nu een ander rooster. Dus ben maar een dagje vrij. Maar eerst woensdag, donderdag en vrijdag weer werken!

Ik heb trouwens wéér een nieuwe accessoire.. PIGLET! Het is een speciale Castmember pin uit 2011 gekregen van een collega uit de boetiek voor op mijn pak.. haha Toch aardig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Reizen/International-language school France/Highschoolyear New|Zealand/vegetariër/Modelfotografie/

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 96323

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 12 September 2014

Si, si, je reviendrai bientôt!

22 April 2013 - 12 Oktober 2013

Une aventure nouvelle en France!

22 Juli 2011 - 04 Juli 2012

Highschool year New-Zealand! & Other Trips

Landen bezocht: