Encore des Espagnols? - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu Encore des Espagnols? - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

Encore des Espagnols?

Door: Maorit

Blijf op de hoogte en volg Marit

23 Mei 2013 | Frankrijk, Magny-le-Hongre

HOLA LAS TROESSOS!

En alweer het volgende bloggie! Wat hou ik jullie toch allemaal goed op de hoogte!
Jammer dat het 5 jaar duurt voordat ik ze uppload, maar at least, ik schrijf ze wel…
Ik ben nu ook bezig om spaans te leren, aangezien er aardig wat spanjaarden zijn.
En zomers zit het alle hele maal vol met spanjaarden, dus er moet wel aan gewerkt worden!


JUST CUT THE FINGER! Lunes 20/05/13

Na een dag hard gewerkt te hebben , moest ik ook nog voor me zelf koken thuis! Aangezien er niks fatsoenlijks vega’s te vinden was. IK had weer een geweldige ‘Marit’ actie, en inplaats van de paprika had ik ons gloednieuwe scherpe mes in mijn finger zitten, topje eraf… Au! Gelukkig schoot Lisa me te hulp voordat alles bebloed was. Heb ik weer. Daarna nog snel wat gegeten en maar naar bed gegaan.


WASTE A DAY-DAY.. Martes 21/05/13

Jai k ben vrij vandaag, en zo ver moet iedereen allemaal werken. Ja wat doe je dan? Slapen schoonmaken hardlopen en c’est tout! Echt een waste dag. Beetje jammer. Maar vanavond lekker naar billybobs! Het was heel gezellig! Ik en Linda zijn de hele avond getraktreerd op drankjes door een groep nederlanders die op zakenreis waren. Toch aardig! Een geslaagde avond! Het was eigenlijk Emma’s afscheidsfeestje, maar we hebben haar alleen bij de bus gezien. Om 01.30 gingen we al terug, en kwam er nog een schoonmaak karretje aan die ons bijna om reed. Ja, dat was weer een fransman, zal toch eens niet…
Daarna weet ik niet meer precies wat er gebeurd is, maar ik hing ineens in de lucht en viel op de grond met de Engelse vriend van Emma.. Blijkbaar tilde hij me op of iets, en tja, met drank niet zo’n goede combi. Emma dacht dat ik een gat in mijn kop had, gelukkig was de schade beperkt en heb ik alleen een blauw been. Ach ja, heb wel erger gehad met rugby.


IM TOO FAST FOR YOU ALL MENN! Miercoles 22/05/13

Vandaag is het zo ver! Hier heb ik op gewacht! Fast and the furious 6 gaat in de premiere! Hier moest ik natuurlijk bij zijn, en Linda had zich opgeofferd om met me mee te gaan! Het was een super film! Alleen een franse Vin Diesel?? HELL NO! That doesnt exist! Ja dat frans ruïneerde de film wel een beetje. Wat nog erger was, is dat we tijdens de film werden gespamt door de jongens naast ons. Die meer interesse hadden in het krijgen van onze nummer dan de film zelf. Gelukkig had linda ze snel afgechopt, muhaha. En konden we ongestoord verder kijken!


MY LEG DOES HURT! Jeuves 23/05/13

Vandaag weer een lange dag gewerkt en na het werk zou ik Dylan meeten, alleen hij was nog in val d’europe, dus was ik alvast even langs hurricanes gegaan. En wie kwam ik tegen??? Die Engelse vrienden van Emma! James, de jongen die de mislukte acrobatische actie met me uithaalde, had zelf ook een blauw been! Ze verbleven in Hotel Cheyenne, en hadden vanochtend, blijkbaar?, nog naar me gezwaaid. Ze gingen vandaag terug naar Engeland. Dus heb ik daar nog even mee staan kletsen.
Toch leuk volk, die engelsen.


TIA MARITINA! Viernes 24/05/13

Ik moest weer vroeg werken vandaag en daarna ben ik terug naar de boiserie gegaan.
Rond 20.30 kreeg ik een smsje van Antonio & Ibrahima of ik ook nog een drankje wou komen doen in de sportsbar. Dus ik dacht, nou gezellig! Laat ik dat maar doen. Op mijn weg naar de bar kwam in Angela en Julliet (haar Italiaanse vriendin) tegen. En ze wilde ook wel mee! Samen met nog 3 andere vrienden van hun hebben we lekker martini’s gedronken. Was toch even een leuk iets om de week te breaken. Dat heb je hier wel nodig.


ENCORE LE TRAVAILLE????? Sabado & Domingo 25/26 May 2013

En dit weekend moest ik ook weer werken. Jammer dat ik niet over de dingen op het werk zelf mag schrijven, beroepsgeheim he! Op een jaarbasis kan je er wel een boek over maken, geweldig! Maar helaas, dat zit er niet in. Voor de rest was het vrij druk en gewoon lekker gewerkt. Ik doe nu ook een poging tot Italiaans, al denk ik dat ik daar niet mee doorga, dat Spaans gaat me toch gemakkelijker af. Het duurde me alleen al 5 uur om ‘hoelaat wilt u ontbijten?” uit me hoofd te leren.
Toen er eenmaal Italiaanse gasten bij de receptie kwamen was het zo ver. Ik begon al goed… NOT. A que hora la calzino? Toen kreeg ik wat rare blikken. Oke dat zal wel niet goed zijn dan. In de herkansing (of in de herhaling..) A que hora la calzone?? En wederom niet goed. Gelukkig verbeterde Francesco me, (met een veel te grote smile) het was dus COLAZIONE! Of zo spreek je het uit. Gelukkig werd mijn moeite wel gewaardeerd. Ik doe mijn best.. haha
En ik zat weer in de brieving, met de meeste check ins! Dit keer op numero uno! Het komt vast wel goed!


  • 12 Juni 2013 - 23:54

    Amiekke:

    Weer superleuk geschreven! Heerlijk om te lezen
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Reizen/International-language school France/Highschoolyear New|Zealand/vegetariër/Modelfotografie/

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 96290

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 12 September 2014

Si, si, je reviendrai bientôt!

22 April 2013 - 12 Oktober 2013

Une aventure nouvelle en France!

22 Juli 2011 - 04 Juli 2012

Highschool year New-Zealand! & Other Trips

Landen bezocht: