Purple is EVERYWHERE!!!! - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu Purple is EVERYWHERE!!!! - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

Purple is EVERYWHERE!!!!

Door: Maorit

Blijf op de hoogte en volg Marit

13 Mei 2013 | Frankrijk, Magny-le-Hongre

Liebste Troeskas! 13/05/13

En het is weer tijd voor nog een bloggie!
Ondertussen gaat het werk me steeds makkelijker af en begin ik er plezier in te krijgen.
Week 4 ging redelijk goed af, ik heb mijn plekkie gevonden!
Eerst vond ik het wel jammer dat ik niet in hotel New-York zou komen, maar ik zou nu niet terug willen. Cheyenne heeft echt een leuk team!

CAT EYES? NO COMPRENDO!!!

Ik had nog sjans met een collega, wat ik in de eerste instantie natuurlijk weer niet begreep.
Hij zei iets in het frans, en ja, mijn frans is nog steeds niet zo best.
Letterlijk vertaald zei hij dus dat ik de ogen van een kat heb, nou leuk. Vieze rotbeesten, en dan word je daar mee vergeleken.. Ik hoor al een JILLLLLLLL….. ellendige beesten.
Maar goed, ik snapte het al niet helemaal, uitleg komt later!

C’EST TOUT??!?!?! 14/05/13

En we hebben de week weer overleefd! Vandaag is het al weer dinsdag!
Lekker een dagje bijkomen, of nouja, schoonmaken, wassen etc.
Ja echt vrije tijd hebben we niet echt. Ellende. Op onze vrije dagen zijn we ook alleen maar heen en weer aan het rennen. Maar dat moet we maar dan accepteren.

Oh en we zIjn ook nog naar hurricanes geweest, om even ons tegoed te verbruiken. Jammer dat die lui achter de balie levens moe zijn, na 2 panini’s en 2 ice tea, vroeg ze al ;’C’est tout? Non, je vroudrais un autre ice tea s’il vous plaite! * diepe zucht *… C’est tout?? Non, je voudrais aussi deux pain de chocolate svp! * nog diepere meer chagrijnigere zucht * CEST TOUT??????? …
Oui cest tout! Merci beaucoup! Op een of andere manier mogen fransen, alle andere ‘auslanders’ niet zo, maar dan geven we toch maar het goede voorbeeld. EN volgende keer bestel ik nog meer! Muhahaha.

Disney land park! 17/05/13

Het is vandaag al weer woensdag! Eerst even boodschappen gedaan in carrefour. Is dichterbij en veel rustiger dan de Auchan. En ik ben ’s avonds met Dylan naar het park toe geweest. Ik dacht ook, laat ik die jongen eens een plezier doen, aangezien linda en lisa er niet echt zin in hadden en ook weer vroeg moesten beginnen, had ik me maar opgeofferd. Morgen moet ik toch later beginnen dus we overleven het wel!

Plus vite? Is NOT rapide! 16/05/13

Deze dag ging ook wel weer snel! Eigenlijk bestaat de dag uit eten, slapen en werken.
Het is best vermoeiend maar de dagen gaan gelukkig wel snel. Ik heb ook nog even met Ashley geskypt! Is toch gezellig na zo’n lange dag. Ik hoop dat ik over een paar weken beter internet heb. Eerst even mijn franse bankrekening hosselen, wat we ook al 3 weken geleden hebben aangevraagd. Die fransen zijn zo snel als de escargots,..

Een dag later kreeg ik natuurlijk een brief van de bank, die ik overigens niet begreep. Maar Patrietzia had hem even vertaald, en er stond dat ik mijn bank kaart kan ophalen. Ook stond mijn pincode er in. Heb er ongeveer een half uur over gedaan om er achter te komen wat mijn code is, na het papiertje tegen de warme lamp gehouden te hebben, en tegen het raam. Ik snapte er niks van. Had er al 2 velletjes afgehaald. Leuk dat er in het frans bijstond dat je het open moest krassen.. Waste of time much yess! Dus voor dat ik naar werk ging, ben ik met Patrietzia naar de bank gegaan om mijn bankkaart op te halen. Yeah! Morgen kan ik mijn franse nummer mét internet bestellen! Finally!


PURPLE’S EVERYWHERE!!!! 19/05/13

De dag begon goed, ik heb eindelijk mijn kaartje besteld! Hopen dat hij snel komt! Dan heb ik ook weer contact met de wereld! Op een of andere manier, gaan dingen nooit normaal bij mij. Ik weet niet hoe, maar ik kreeg het voor elkaar om een pen in mijn handen te laten exploderen en daarna met desinfect het over mijn hele hand te smeren. Ja beide handen! En ik was natuurlijk net met een gast bezig, ooh wait! Ill be right back! Dus ik ren snel naar achter, om vervolgens door mijn collegas uit gelachen te worden. Helemaal omdat het alleen maar erger werd. Merde merde merde! Ik kreeg het er ook niet af! Mijn handen waren paars net als die vrouwtjes in Azië die indigo handen hebben van het kleuren van al die stoffen. Zo voelde ik me ook! Ik kon er zo bij gaan staan. Daarna ben ik naar de kok gegaan die mijn handen vervolgens heeft schoongemaakt met alcohol. En guess what???? Ze zijn nog steeds paars! Niet zo erg als dat het eerst was, maar echt fris ziet het er niet uit… fml. Maar mijn collegas hadden wel weer gratis entertainment, en nee ik zat deze keer niet eens in de bioscoop..
Ik moest me trouwens ook omkleden want had mijn costuum ook onder gesmeerd... oopsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Reizen/International-language school France/Highschoolyear New|Zealand/vegetariër/Modelfotografie/

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 96299

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 12 September 2014

Si, si, je reviendrai bientôt!

22 April 2013 - 12 Oktober 2013

Une aventure nouvelle en France!

22 Juli 2011 - 04 Juli 2012

Highschool year New-Zealand! & Other Trips

Landen bezocht: