Je suis le Jacques?! - Reisverslag uit Chessy, Frankrijk van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu Je suis le Jacques?! - Reisverslag uit Chessy, Frankrijk van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

Je suis le Jacques?!

Blijf op de hoogte en volg Marit

27 Mei 2013 | Frankrijk, Chessy

Buenosdias mes troessettes!

Het is alweer ( JAHA mama ALWEER) even geleden dat ik een blog heb gepost.
Yeah gilty AGAIN! Maar goed, om even sympathiek te zijn, en ik mijn loon nu wél hoop te ontvangen, laat ik dan toch maar weer wat schrijven voordat iets als ‘karma’ me weer treft. Want ja, what comes around goes around right?

CATS EYES?? Lunes 27 Mei

As usual was dit weer een typische werkdag, ik sta op, doe even snel een make-uppie op, als ik tijd heb eet ik nog wat, en ren dan naar de bus, om vervolgens weer uit de bus te rennen, langs het kleding-uitgeef-apparaat te gaan, mijn rok zoals gewoonlijk weer blijft haken, en ik mijn been IN het apparaat moet steken omdat ik er dan nét bij kan, en daarna snel omkleden om weer door te rennen naar de brieving. Yeah, and at that moment reality came in.. Ik werd er eerlijk gezegd wel een beetje depressief van, wat een ellende. Eigenlijk rennen we aardig wat af voor alles, vind je het gek dat we na een hele dag gesloopt zijn, laat staan 6 maanden. Of nóg erger, de aankomende 75 jaar. (Dan zal de pensioen leeftijd wel 100 zijn..)
Maar gelukkig zijn er ook hele leuke dagen waarop het het wel allemaal (of bijna allemaal..) waard is.
Zoals vandaag, even naar huis gebeld, en met die lieve Button gekletst (zie foto) is het geen schatje??
Ook vond ik een klein briefje in mijn postvak, ik was eigenlijk een beetje verbaasd. Die jongen die me altijd Cats-eyes noemde, is weer in het park gaan werken, ipv het hotel. Dus ik vond het onderstaande briefje (zie foto) mét telefoon nummer. Ach het was wel schattig!


THE END OF THE WEEK! (just for me tho) Mardi 28 Mei + Mercredi 29 Mei

YESS! Ik heb de week weer overleefd! Wie had dat verwacht? Ik heerlijk hard gelopen, schoongemaakt, boodschappen gedaan en s’avonds met Dylan en Linda naar Agape gegaan.
Agape is een café achtig iets in Val D. Daar hebben we heerlijke champagne moijto’s gedronken en op de terug weg vond Dylan het wel even genoeg.. aaaah.
Op woensdag ben ik naar Ibrahima gegaan, samen met Dalila en Antonio. Ibra (zoals ik hem altijd noem) woont in het plaatsje ‘noisiel’’, ongeveer 15 minuten met de trein vanaf Chessy.
Het was erg gezellig, lekker gegeten en gedronken. Hij had zelfs vega voedsel voor me gehosseld. Het was erg leuk, and just what i needed!


Je suis le jaques?? Donderdag 30 Mei

Vandaag was weer een gewone werkdag, al gebeurt er elke dag gelukkig wel iets waardoor geen dag het zelfde is. Met heel veel leuke gasten, en een aantal mindere, er komt aardig wat langs!
Ik had mijn nagels gelakt, die mooie OPI van de Mariah Carey collectie. Ik stond bij de receptie en toen vroeg mijn manager of ik even met hem kon praten als ik klaar was met de gast. Dus ik dacht, SHIT, JE SUIS LE JAQUES!!! Want ik had vrij opzichtige nagellak op, ik was al helemaal bang. WHAT DID I DO WRONG? Ik helemaal in de stress. Dus ik ging naar zijn kantoor, en hij vroeg of ik even wilde gaan zitten. (dit kán toch niet goed zijn???) En toen vertelde hij dat hij en de andere team leaders juist heel blij met me zijn, en dat er zelfs mensen uit andere departementen naar hem toe zijn gekomen hoe leuk me ze vinden en dat zelfs de chagrijnige koks blij van me worden. Wat lief he! Ook van baba, die bij de distributie en voorraad werkt heeft een goed woordje voor me gedaan. Echt super! Ik moet ook wel zeggen dat ik het enorm getroffen heb met dit hotel. De sfeer is altijd goed. Al kan ik met zekerheid zeggen dat ik het meest afgrijselijke uniform heb van al mijn klasgenoten. Maar goed, daar moet je even door heen kijken. :)


RESTE AVEC NOUS?? Vrijdag 31 Mei

Vandaag was het weer een lange dag van werken, maar toch ook wel weer leuk.
Het was pay-day today, maar mijn loonstrookje zat er niet bij, raar. Dus nu moet ik maandag even verhaal halen bij ‘service payé’, we gaan het zien!
Na mijn ochtend dienst en na het werk liep ik langs de bagagerie, waar een ex collega stond, die ik overigens niet kende. Maar ik heb wel een tijdje met hem gekletst. Hij heet Jacobo en komt uit spanje Toen hij wegging gaf hij zijn nummer nog even, voor als er een feestje in de boiserie is. Haha. Daarna heb ik nog gekletst met mijn ‘daddy’ (Angel) en Sofiane. Dat was zoals gewoonlijk gezellig! Op een moment stond ik daar al 1,5 uur te kletsen, dus ik dacht, laat ik maar gaan. Maar Sofiane was het er niet mee eens. Waarop hij zei, nooooo Reste avec nous?? Please?? (blijf bij ons) Hij smeekte bijna, aaw. Oke 5 minuten, ik wacht wel op de volgende navette. Maar nee ze waren het er niet mee eens. Ik was een slechte collega. Toen ik in de navette zat, en weer op het station was, kwam ik er achter dat ik mijn leuke navigo pas (soort OV kaart) in mijn kluisje op het werk had laten liggen. SHIT! Maar ik had hem echt nodig want ik moest hem ook voor morgen weer opladen. Oke, wat doe je dan? Terug naar het hotel! Mijn Daddy zag me aankomen, uh? Youre back??. Jaa ik ben mijn pas vergeten, FML. Sofiane had pauze, en zat dus in de kantine zei Angel. Dus eerst ben ik naar mijn kluisje gegaan om mijn navigo op te halen en daarna nog even kletsen met sofiane. Huh? I thought you left? Well, I did, I forgot my navigo, fml. Waarop hij antwoorde: Hahaha Ik zei toch dat je hier moest blijven. Oke prima, i might as well, talk a little bit longer, since im here now anyways. Het was even goed wel gezellig, en ik was ongeveer 4,5 uur nadat ik klaar was met werken terug in de boiserie.

Het zogenaamde ‘weekend’ zaterdag 1 & zondag 2 juni, was heel lang voor mij.
Tuurlijk werkte ik beide dagen weer, en vooral zaterdag duurde heel lang. Na het werken heb ik wel lekker even hard gelopen en ben ik nog naar hurricanes geweest waar ik Lisa tegen kwam.
Op zondag kwam ik Alfio tegen in de bus, die me nog een keertje uitnodigde om bij hem te eten.
Is toch aardig toch!

En voor de lief hebbers heb ik een foto in mijn kostuum er op gezet… Welcome to my life, haha.
Tot volgende bloggie maar weer dan! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Reizen/International-language school France/Highschoolyear New|Zealand/vegetariër/Modelfotografie/

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 96310

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 12 September 2014

Si, si, je reviendrai bientôt!

22 April 2013 - 12 Oktober 2013

Une aventure nouvelle en France!

22 Juli 2011 - 04 Juli 2012

Highschool year New-Zealand! & Other Trips

Landen bezocht: