ESSAYE! ESSAYE! PARLE FRANCAIS!! - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu ESSAYE! ESSAYE! PARLE FRANCAIS!! - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

ESSAYE! ESSAYE! PARLE FRANCAIS!!

Door: Maorit

Blijf op de hoogte en volg Marit

06 Mei 2013 | Frankrijk, Magny-le-Hongre

Bonjour troeskas!

We zitten alweer in week 3! Tijd voor nog meer trainingen en onze eerste echte werkdagen!

WELCOME ON BOARD! Lundi 06/05/13

Vandaag hadden we welcome on stage training, het was een combi van heinemann voor beginners, disney en frans in één. We hadden de mazzel, (niet dus) dat de trainingen vandaag en morgen in het frans gegeven worden. Leuk! Ik heb ongeveer de helft verstaan. We moesten ook check ins oefenen. Nous allons a coin de la rue ja. Echt um die ecke. Maar goed we pikken het vast wel op als we achter de receptie staan, of dat hopen we dan maar..


THIS AINT MY THING… Mardi 07/05/13

Het was zo ver, de beruchte kassa training. Nou ben ik al echt een ster in rekenen, jaja. En dan ook nog is in het frans met hun quatre vingt seize – centimes ellende. Ook deze cursus was in het frans. Het ging op zich nog wel redelijk, toch heb ik mooi gefaald voor deze test. Ik snapte nou niet helemaal wat de bedoeling was dus op de toets had ik overal 1 antwoord in gevuld. Het moesten bij het merendeel meerdere antwoorden worden ingevuld. Dat stond dan in het frans aangegeven. Oops, dat heb ik even gemist. Ik had wel 8 van de 20 vragen goed beantwoord. F.M.L.
Het is niet zo heel erg, alleen je hotel krijgt een kopie om te zeggen dat je er goed in bent of niet.
Waarschijnlijk vertrouwen ze me de Kas niet toe. Haha. Ooh er werd ook verteld dat er alarm knoppen onder de balie zitten, maar die had ik al gevonden :) shame.


JE DETESTE LE SUPERMARCHÉ Mecredi 08/05/13

Vandaag is mijn eerste officiële werkdag! Ik mag alleen achter de receptie staan! Jammer dat ik het frans nog niet beheers, laat staan italiaans & spaans. Maar het is een begin. Gelukkig sta ik nog niet helemaal alleen en is er een collega die me in het vizier houd, mocht ik wat verkeerd doen.
Na het werken zijn linda en ik boodschappen gaan doen, zie foto. Het was echt HELL. Alsof die verdomde boodschappen gratis waren. We hebben wel een half uur in de rij gestaan. Deze auchan is de grootste van heel europa ofzo, alleen de grootste supermarkt van europa heeft geen vega burgers en is gesloten op zondag. Franse logica…


RUN RUN RUN RUN! BEACOUP DE MONDE! Jeudi 09/05/13

Oke, ik val blijkbaar gelijk met mijn neus in de boter, aangezien het tegen de mei vakantie aanzit, en dan is het nogal druk. Maar het is iniedergeval niet saai! Daar gaat het om toch. Na een lange dag werken wou ik maar zo snel weer terug gaan, en bij de bus kwam ik alfio’s roomate tegen, die ik aan het vermijden ben, omdat ik nogal de kriebels van die kerel krijg. En nee dit is niet eens de pool! F.m.l. Jammer genoeg kwam ik er niet onderuit, en om het maar zo min mogelijk awkward te maken zei ik hem maar snel gedag en rende de bus in. Ellende ;o


Im dancing with strangers! Venredi 10/05/13

Het is alweer vrijdag vandaag, de dagen gaan gelukkig wel snel maar op het moment duurt het lang. Ja ik weet het, een beetje een vage beschrijving, maar je snapt me toch? Omdat we morgen vrij zijn, leek het me wel leuk om met Dylan en Linda naar Billy bobs te gaan. Ik ben er nog maar een keer geweest en dat was met Emma! Uiteindelijk gingen we er toch nog even naar toe en het was heel gezellig. De muziek was bagger, en aangezien dylan en linda niet echt wilde dansen, besloot ik me bij een groep andere licht gestoorde mensen aan te sluiten and dance with strangers! Een paar latino’s, en een paar andere meisjes, al danste die kerel uit Guadeloupe iedereen eruit. Dat kan niet gezond zijn voor de heupen, maar bam, het leek net ‘so you think you can dance’. Linda joinde ook nog inn, en het was een gezellige gekke avond!

Samedi et Dimanche… CEST TOUT??? 11/05/13

Zaterdags waren we lekker vrij en zijn we naar Val D’ geweest. We hebben ook nog even inkopen bij hurricanes gedaan. Alleen staan er een paar mensen achter de balie die echt levensmoe zijn. Aangezien we genoeg tegoed hebben, halen we alles er maar uit wat er in zit. Tot grote frustratie van onze vriendin achter de balie. Eerst snapte ze het al niet in het frans, dus dan gaan we maar over op het engels, jammer dat dat niet echt gewaardeerd word. Wij spreken tenminste meer dan alleen Nederlands, dus je moet je B*K houden! Zoals linda dat zou zeggen. We hebben onze “faire des cours’ AKA boodschappen, wel weer gedaan.

IM GETTING THIS MEN! 12/05/13

Zondag moest ik weer werken. Deze week waren we maar een dagje vrij. Maar aanstaande dinsdag en woensdag ben ik ook vrij. Heerlijk! Ik heb nu ook eindelijk het idee dat het aankomt, en ik weet wat ik doe. Wat opzich ookal een behoorlijk pluspunt is, dan kom je toch wat geloofwaardiger over.
Ik kan al check/ins doen in Nederlands, Engels, Frans en Duits. En ik zal ook nog wel spaans en italiaans leren want daar zijn er ook genoeg van hier. Bon courage!


Bisous!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Reizen/International-language school France/Highschoolyear New|Zealand/vegetariër/Modelfotografie/

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 96296

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 12 September 2014

Si, si, je reviendrai bientôt!

22 April 2013 - 12 Oktober 2013

Une aventure nouvelle en France!

22 Juli 2011 - 04 Juli 2012

Highschool year New-Zealand! & Other Trips

Landen bezocht: