JE SUIS MAL A LA TETE! Too much information... - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu JE SUIS MAL A LA TETE! Too much information... - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

JE SUIS MAL A LA TETE! Too much information...

Door: Maorit

Blijf op de hoogte en volg Marit

29 April 2013 | Frankrijk, Magny-le-Hongre

Regarder, je me taper! Maandag 29/04/13

Tja dit is het begin van een LANGE week. De hele week cursus van 9.00 tot 17.00. Echt lang.
Ik zou vandaag naar Alfio gaan, die italiaan van de traditie dag. Hij woont sinds vrijdag ook in de boiserie en ik kwam hem gister tijdens het wassen nog even tegen. Het enige probleem is, dat ik hem 9 van de 10 keer gewoon niet begrijp. Aangezien hij geen engels spreekt, maar alleen italiaans spaans en frans, is dat wel is lastig. Ik dacht dus dat we vanavond hadden afgesproken rond 19.00. Of iets in die richting. Dus na cursus heb ik me even omgekleed enzo, en ging ik opzoek naar zijn appartement. Dat alleen al was een drama. Toen ik bij nummer 44 was, waren er alleen 2 italianen thuis, die, hoe kan het ook anders?, ook geen engels spraken. Het was wel heel komisch, aangezien ik er niks van begreep wat ze me duidelijk probeerden te maken. OP een moment gingen ze tekeer tegen elkaar in het italiaans, ze waren het er niet over eens hoe ze het moesten over brengen ofzo, zo’n gedachte kreeg ik er bij, want ik verstond er allemaal niks van. Het was wel heel grappig. Maffe italianen. Dus toen zei ik dat het okay was, en dont worry! Hahaha. Dus toen ben ik maar weer terug naar ons eigen appartement gegaan. To be continued.


YOU NEED TO PAY ATTENTION! Dinsdag 30/04/13

Vandaag hadden we wederom cursus. Gelukkig is het wel in het engels, maar een franse vrouw geeft de cursus. Haar engels is niet helemaal optimaal, maar we kunnen het meestal wel verstaan. Ik krijg alleen het idee dat ze haar eigen volk wel voortrekt. Meer fransen hebben daar last van. Als je dan geen frans spreekt dan is het blijkbaar dus shame on us. Dat wij naast nederlands en engels nog 3 talen spreken/leren maakt dan niet uit. Maar in frankrijk moet je frans praten. Nakkers.
Maar goed, de cursus is wel te volgen en af en toe ga ik al verder dan dat ze is, omdat sommige andere mensen er zo lang overdoen. Marit, stop stop! You’re going to fast! Nee dat appreciëren ze hier ook niet. Je kan maar beter doen wat er gezegd word, dan initiatief tonen. Jammer dat ik daar te eigenwijs voor ben. Om 17.00 waren we weer klaar, en namen we de bus naar huis. Toen we uitstapten kwam ik Alfio tegen. Hij was naar parijs geweest vandaag. En ik kwam erachter waarom hij gister niet was, we hadden blijkbaar om 17.00 al afgesproken. Oops. No comprendo! Gelukkig kon hij er wel om lachen. Hij heeft me uitgenodigd om morgen te komen eten. Nou gezellig, kan ik gelijk even socializen.


Pasta pipos, tequilla & jour de travail 01/05/13

Nou troeskas, het was weer een lange dag. Het begon allemaal met een aangepast bus schema, aangezien de fransen elke week wel een dag hebben waarop ze iets vieren, en daarom worden de bustijden ook aangepast. Vandaag is het ‘jour de travaille’ ofzo, dus inplaats van vieren dat ze werk hebben, gaan de fransen gewoon maar niet.. Ze hebben wel wat rare streken, maargoed. Daarom gaan we vandaag naar santa fe voor de cursus omdat de university gesloten is. Ja het heet echt disney university, omdat je eigenlijk wel alles over disney te weten komt. We konden zelfs een bus later nemen, omdat de bus ook stopt voor santa fe. Hebben we ook een keer mazzel, het is ons toch wel gegund. Na weer een vermoeiende dag opletten, reserveren en knikkebollen, gingen we maar rentre a la maison! Ik zo vanavond naar de pasta pipos dus eventjes naar huis, de cours (boodschappen die we elke dag in de kantine doen) weg leggen en even opfrissen. Rond 20.15 ging ik naar de pasta pipos. Eenmaal bij het appartement stond het raam open, was er aardig wat lawaai en muziek. De deur stond open dus, ik liep maar naar binnen. Ik trof 3 jongens aan, een belg, een griek en een francois. Maar dat wist ik toen nog niet. Het was gelijk, oooh bonjour! How are you?? Do you want to drink a tequilla shot with us? Hmm, sure! Eentje kan geen kwaad toch? Dus even gekletst en aan elkaar voor gesteld, en het was gelijk heel gezellig! Dus toen nog maar een tequilla gedronken en het was nog steeds leuk. Ongeveer rond 21.00 begon ik me af te vragen, WHERE IS ALFIO? Dus ik vraag, guys! Isnt alfio at home? Waarop ik terug kreeg: Alfio? Who is alfio? HUH? This is apartment 44 right? Yess, but there is no alfio living here, its just the three of us! Okay wacht, ik ben nu confused. Ik was de vorige keer ookal niet op komen dagen, of naja, een paar uur te laat. Dus dacht, oke ik ga wel even opzoek. Sneu dit. De griek vroeg of ik nog een glaasje tequila wilde, maar ik moest morgen ook weer werken, maar toch bedankt voor het aanbod. Ik was vastbesloten om de pasta pipos te vinden, want hij had op me gerekend, net als de vorige keer. Oops. Dus ik loop het appartement uit, en dacht, ooh misschien woont hij hier boven. En op de trap kwam ik een meisje tegen, Irina. Half russisch en half duits. Daar heb ik ook ruim een half uur staan kletsen. Nog steeds geen alfio. Samen gingen we verder opzoek, en om 21.45 hadden we ze gevonden! Ze woonde aan de andere kant, jaa echt shamed as dit. Maar gelukkig konden ze er wel om lachen. Irina bleef ook maar eten, en die italiaanse roommates aten ook mee. Het was echt lekker! Alfio is dus kok in Sicilië, dus koken kan hij wel. Ook zijn de italianen veel gastvrijer dan de fransen. Om 22.30 kwamen er nog meer mensen, waaronder een professionele rugby speler! Die de maori’s en alles ook kende en die vond het helemaal leuk dat ik ook rugby heb gespeeld. En nog een paar andere jongens spelen ook dus we kunnen een match doen als het wat warmer is! Leuke lui hier, ze zijn wel een beetje gek, maar gezellig. Om 23:45 ben ik terug naar het appartement van ons gegaan. Moet morgen weer naar cursus, als dat maar goed gaat na die tequilla.. hihi.



ELLOOOO, I VANT ZU SCHECK IN! 02/05/13

Vandaag moesten we er weer vroeg uit for another long day. De hele dag in een donker hok gezeten voor de cursus. Morgen hebben we de toets , die, als we die verpesten, terug naar huis mogen of mogen schoonmaken in het park. Want zelfs om mickey mouse te spelen heb je een degree nodig.
Of naja dit hebben we van Dylan gehoord, dus dan moet je ook maar afwachten wat er van klopt. No offense tho! We krijgen de cursus van een Francaise in het engels, het klinkt wel apart, PLEASE SPEAK LOUDER! Maar we snappen wat ze bedoelt, of meestal dan. .
Linda en Dylan gingen nog oefenen s’avonds, maar ik kon het niet meer opbrengen. Die tequilla’s van gisteren hebben er toch wel ingehakt. Maar dat niet alleen, die cursus duurt zo lang. En vooral het luister gedeelte is horrible. Dus op hoop van zegen voor morgen dan maar.
En mocht ik falen, dan is het gewoon not ment to be i guess…


WE MADE IT!! 03/05/13

Jahoor, hier hebben we de afgelopen week voor gestreden, om deze toets te halen. Het waren 2 delen, en duurde allebei 2 uur. Het leek wel of ik weer eindexamen moest doen. Vreselijk!
Maar thankgod, we hebben het allemaal gehaald! Thats how we roll! Gaan we toch nog leuk het weekend in. Vanavond ga ik met Greece (Nicolas), Belgium (JJ jonathan) & France (Giovanni) naar billie bobs! Linda en Dylan wilde niet mee want ze waren nogal moe, en lisa moest ook weer werken. Ik had Irena ook gevraagd, en ze wilde ook wel mee! Toen ik om 22.00 klaar was om weg te gaan, was Emma zich ook aan het klaar maken. Uiteindelijk ging ze ook met ons mee en omdat ik, zoals gewoonlijk, bijna een uur na afgesproken op kwam dagen, waren Greece Belgium en France al weg. Snap ik ook wel want wist eerst ook niet zeker of ik mee ging. Het was echt super leuk! We gingen rond 2:30 weer terug, want Belgium en Emma moesten er weer uit om 7.00. En ik ben met Greece & France nog wat tequilla/vodka gaan drinken. Nee klein beetje maar hoor! Rond 4.15 vond ik het ook mooi geweest, en het was ook een lange dag. Dus op mijn weg naar huis kwam ik de pasta pipos tegen, en ze vroegen of ik nog even wat kwam drinken, maar ik was ook best wel moe, dus voor volgende X maar! Toen ik langs Dylan’s huisje liep, stond het raam wagenwijd open, dus ik denk, ga even kijken wat daar aan de hand is. Er was dus weer een feestje aan de gang. Toen ik bij het raam stond werd ik ineens naar binnen getild door een poolse room mate van hem. Hij heeft wel wat weg van Tarzan, een beetje een aparte kerel, maar wel gewoon een leuk gesprek mee gehad. Dus tegen een uur of 5 was ik echt Total-los, en on my way home! Maar die pool had zin om mee te lopen, dus had al gezegd dat ik dat zelf wel kon, maar hij wou toch mee. Nou ik heb het geweten, rare kerel was dat! Haha. Kwam op een moment wel heel dichtbij, OI, What are you doing??? En toen kwam poging twee. De sleutel zat al in de deur, maar kreeg hem niet open. Lisa was net uit haar bed want ze moest weer bij het ontbijt staan. Gelukkig hoorde ze me zodat ze me uit deze heel erg awkwarde situatie kon halen. En zo ben ik dus ontsnapt aan de pool, hahha. Rare lui.
Maar het was al met al een super avond!



ON Y VA? OUI! A Paris s’il vous plait! 04/05/13

Oke, goedemorgen! Ik heb wel 5 uren geslapen, maar vandaag gaan we lekker naar PARIJS! Het is ongeveer een halfuurtje naar het centrum. (met de trein dan) en lekker een beetje de toerist uithangen. We zijn nog niet echt ver geweest aangezien we pas laat in parijs aankwamen. We hebben wel de Notre dame gezien, het louvre, een soort arc de triompf (maar dan hete het anders?) & de eiffeltoren, wel van een behoorlijke afstand maar we komen hier vast nog wel terug.
“S avonds hebben we bij de italiaan in Parijs gegeten en zijn we weer terug naar de boiserie gegaan.

Zondag heb ik eigenlijk alleen maar gewassen, geslapen en blogs geschreven die ik vervolgens niet kan uploaden. Frustrerend. Zo maar weer klaar maken voor een week strijden!

Xxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Reizen/International-language school France/Highschoolyear New|Zealand/vegetariër/Modelfotografie/

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 96330

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 12 September 2014

Si, si, je reviendrai bientôt!

22 April 2013 - 12 Oktober 2013

Une aventure nouvelle en France!

22 Juli 2011 - 04 Juli 2012

Highschool year New-Zealand! & Other Trips

Landen bezocht: