Bonjour et bienvenue! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu Bonjour et bienvenue! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

Bonjour et bienvenue!

Door: Maorit

Blijf op de hoogte en volg Marit

22 April 2013 | Frankrijk, Parijs

Bonjour mes Troesettes,


Eventjes weer een update van de eerste week hier. Internet hier werkt niet echt mee, heb daarom ook wat vertraging opgelopen. Talk to yous soon, bisou.


Nous sommes DISPARU! Et La boiserie.. maandag 22/04/13

Wij zijn in PARIJS! Het was wel even stressen, maar we waren allemaal (SEMI) op tijd gelukkig.
Maar wat een ellende in die trein, er was ook niet genoeg ruimte voor al onze rotzooi, dus het was even proppen. Overstappen was ook een ramp met al die koffers, maar gelukkig hebben we het overleefd. Toen we bij disney aankwamen moesten we eerst nog een trein terug, omdat we niet naar chessy moesten maar naar val d’europe. Het was best warm, en wij maar sjouwen met die koffers. Toen we het uiteindelijk gevonden hadden moesten we eerst een halfuur wachten en daarna hebben we met meerdere mensen gesproken over wat we de aankomende dagen moeten doen etc.
Tegen 17.00 werden we naar onze accommodatie gebracht, we hadden al de ergste verhalen gehoord en we were prepared for the worst! Het viel gelukkig 100% mee. De appartementen zijn niet zolang geleden gerenoveerd dus alles ziet er prima uit. Het is wel klein, maar schoon. Ik slaap met linda op een kamer en lisa met een engels meisje. In de andere kamer zit een italiaan en een francaise. We moeten de badkamer en keuken delen. S ’avonds zijn we nog even dit mini dorpje in gegaan om pizza te gaan eten in een nogal apart tentje en daarna maar gaan slapen. We waren allemaal moe, en morgen hebben we ook weer een lange dag te gaan. Á demain dus! :)


Le deuxième jour dinsdag 23/04/15

Vandaag moesten we er weer op tijd uit om naar de cursus te gaan. Eigenlijk heet het ‘traditions’ en er werd dus verteld hoe disney in elkaar zit, wat het concept is, and so on. ’S Middags kregen we de opdracht om het park in te gaan en foto’s te maken van bepaalde dingen. We gingen ook met z’n allen eten. We waren onderverdeeld in groepen, alleen linda en dylan waren hun gang al kwijt, dus gingen ze maar met ons mee. Het is wel lastig om met de rest te communiceren aangezien er bijna niemand engels praat. Op een paar spanjaarden en domenico na dan. Maar met handen & voeten plus een mix van 3 woorden engels, spaans, italiaans en frans kom je heel ver. Het was wel gezellig, het eten alleen wat minder. Ze zijn hier niet echt ingesteld op vegetariërs, dat wist ik ook wel van te voren, maar dat het zo schraal zou zijn. De sla was niet te bikken en die rijst met een of andere Afrikaanse saus vertrouwde ik ook niet. Niet zo’n succes dus.
S’ middags kregen we ook onze badge en naamplaatjes, en na de traditions zijn we naar val d’europe gegaan om even wat boodschappen te fixen.










I don’t speak english, it’s not that I can’t, I JUST WON’T. COMPRENDO? Woensdag 24/04/15

Om 8.45 moesten we ons backstage melden om aan onze 2e ’traditions’ dag te beginnen.
De eerste ‘sympathieke’ ahum fransman hebben we ook ontmoet.
Het komt erop neer dat de fransen vinden dat je hier maar frans moet praten. Maar zo hoog is ons level nog niet dat we alles kunnen zeggen. Zelf spreken ze geen enkel andere taal maar ze gaan er wel vanuit dat wij alles verstaan. Ja, vermoeiend ja. Ellende. Maar we doen ons best.

Het was een saaie lange dag waarvan ik, ongeveer, de helft heb verstaan. Wat ik alsnog een hele prestatie vond. Het gaat nog wel even duren voordat we hier helemaal geacclimatiseerd zijn denk ik….

De traditions waren alleen in de ochtend en tussen de middag hebben we geluncht in de personeelskantine (waar de naam niet van genoemd mag worden, is mij verteld, dus laat ik me voor de verandering maar is aan de regels houden) Na de traditions moesten we naar ons hotel, om even kennis te maken. Ik was dus eerst naar hotel New-York gegaan, omdat ik daar mijn stage zou doen. Dacht ik. Nu ben ik dus verplaatst wegens redenen die ik ook niet mag publiceren, of althans dat denk ik. Maar goed, ik ga nu in cheyenne werken. Het kostuum is niet echt mijn ding, zacht uitgedrukt. Maar de sfeer is wel heel gezellig, en heb leuke collega’s. Nou dat is ook wat waard toch?



Allright, this AIN’T my day.. really. Donderdag 25/04/15

Vandaag hadden we weer een ‘tradition’ day, wederom in het frans.
Deze keer ging het over security in het hotel. De eerste dagen zijn echt mega vermoeiend, je moet zo je best doen om er überhaupt iets van te kunnen maken, en de buren hadden weer feest gister. Dus gingen ook pas heel laat slapen. Ben ook wel 4 keer wakker geworden. Iedereen was een beetje moe en af en toe zakten die ogen ook dicht, oops. Ik kon er echt niks aan doen. Hopen dat er geen emergency’s zijn dan maar...

Linda en lisa moesten al gelijk aan de bak na de lunch. Ik en dylan waren vrij, dus zijn we eerst met lisa meegelopen en hebben bij hotel NY mooi even wat wifi kunnen tappen. Het internet is heel slecht in onze accommodatie, dus gingen we opzoek naar een abonnement of sim met internet. Mexicano (fernando van de tradition day) had me verteld dat het heel makkelijk was om internet op je mob te krijgen. Niet dus.. We zijn langs wel 6 telefoon winkels geweest, elke winkel 2x zelfs! Maar het werkte allemaal niet mee. Bij de ene helft van de winkels spraken ze dus geen engels, en bij de andere helft was het ook NE PAS POSSIBLE. Of whatever in the world ze allemaal zeiden. Ellende. Zelfs die verlepte dial-up verbinding in Ngaruawahia was beter dan dit. FML ja. Dat slaat echt alles. Dus Marit’s humeur werd er niet beter op. Totdat we een sephora (!!) tegen kwamen! En nee weer geen succes, ze hebben niet eens de nieuwste collectie OPI! Wat is dit voor stom land?? Dat hadden ze zelfs in NZ! Toen ze ook nog is geen ‘too faced’ verkochten was ik helemaal gefrustreerd.

Toen zijn dylan en ik maar terug naar la boiserie gegaan, en hebben de rest van de middag in de zon gechillt, was er toch nog wat positiefs aan het land. Oh, en dylan heeft een bloemetjes armband gemaakt, uit verveling. Haha geweldig. De zon scheen lekker door en heb mijn frustraties even van me af gesport. Ben lekker een stukje wezen hardlopen naar een meertje wat vlakbij is. Daarna lekker gedoucht en nog met Patriezia (italiaans meisje bij ons in het huisje) gekletst en naar bed gegaan.
Ben maar optijd gaan slapen vandaag want morgen eerste dag op het werk! Bonne chance!


HOWDY HIHA vrijdag 26/04/15

Nou met toch wel enige tegen zin ben ik uit mijn bed gegaan, om van 8.00 tot 16.00 mee te lopen op het werk. Misschien is tegen zin niet de beste omschrijving, het is meer dat dat frans me echt in de weg zit. Bak er zo ver, nog niet zo veel van. Op die sollicitatie leken we wel pro’s ja, maar dat was ingestudeerd. Nu worden het echte conversaties, of nouja, waarschijnlijk dan. Eenmaal bij de bus stop, was ik mn abbo vergeten, SHIT! Snel terug gegaan naar appartement, en gelukkig was de bus gestopt voor me, anders was ik NOOIT optijd gekomen op mijn eerste dag. Nee dat geeft toch niet zo’n goede indruk. Vanaf chessy met de navette naar het hotel gegaan en me daar omgekleed. Aan de bovenkant zit ik ingesnoerd, dus heb ik nog enigszins een taille, maar aan de onderkant lijk ik big moma met hoog water. Die rokken zijn niet voor mij gemaakt, de schooluniformen in NZ stonden me nog wel redelijk, maar dit, i just cant pull this one off. Naja daar moet ik dan maar aanwennen.

We begonnen met een meeting, en een soort overzicht met hoeveel gasten, uit welke landen, en hoelaat ze aankwamen. Maar eerst begonnen ze met een ‘BIENVENUE Á MARIT” presentatie inclusief een welkoms praatje. Dat was wel schattig, haha. Ik heb al mijn collega’s ontmoet en ik heb wel een leuk team. S’ochtends heb ik eerst achter de welkom desk gestaan met een van de team leaders. Mijn frans faalt echt, maar ik doe mijn best! Gelukkig hebben ze er hier, in tegenstelling tot de afgelopen 2 dagen, wel begrip voor me. Af en toe kwamen er ook Nederlanders aan de balie, en dan mocht ik zelfs inchecken. Haha wel met een van mijn collega’s erbij, want ik mag nog niet zelfstandig op het systeem. Niet dat ik het kan ofzo, het is vrij ingewikkeld. Maar daar krijg ik nog een cursus voor volgende week. Ook heb ik mijn eerste blunder al weer gemaakt, ik kreeg het voorelkaar om met mijn hand langs de security button te gaan. Een soort light switch, die je ook altijd ziet op opsporing verzocht. Dus gelijk kwam de beveiliging eraan, om te kijken wat er aan de hand was. Ja een typisch Marit momentje, schaamde me dood. Daarna kregen ik en mijn collega’s de slappe lach, wat misschien wel nog gênanter was. Als je maar lol hebt toch?

Ik was om 17.00 uur weer terug in de boiserie, en heb het maar even rustig aangedaan.
Het was een lange vermoeiende maar toch ook leuke dag. Weer iets wat me 100% is meegevallen. :)



IL (EST) NE PAS LA!!!! Zaterdag 27/04/13

Vandaag hebben we eerst heerlijk uitgeslapen om daarna nog even het park in te gaan. Lisa was vandaag ook vrij, dus we gingen s middags het park in en daarna weer terug naar de boiserie omdat lisa weer op tijd wou gaan slapen omdat ze de volgende dag er om 5.00 weer uit moest. Dylan wou graag de show zien om 22.00 dus zijn we s’avonds weer naar disney gegaan. Na de lichtshow zijn we in village nog een cocktail wezen drinken. Yummm.


Yess. im gonna do absolutely nothing today! Zondag 28/04/13

Het was een lange vermoeiende week maar we hebben het overleefd. Morgen zijn we al weer een week weg. Nog 22 te gaan. Linda en dylan zijn naar val d’europe geweest en lisa moest weer werken. Arm kind! Ik heb allen gewassen en schoongemaakt/opgeruimd. En ik heb blogs geschreven die ik vervolgens niet kan posten. Sad ae. Vanavond nog even iets simpels te eten maken, en dan maar naar bed. Aankomende week hebben we DE HELE week (!!!) van 9.00-17.00 cursus om het reservering systeem onder de knie te krijgen. Het schijnt allemaal nogal ingewikkeld te zijn en als we falen mogen we niet meer achter de receptie gaan werken. Maar moeten we een stage ergens anders in het park doen. Tja dat zie ik toch niet echt zitten. Moet ik maar goed opletten!

  • 06 Mei 2013 - 21:37

    Amieke:

    Kijk dat is nou wel weer leuk als je weg bent: bloggies!!!!!
    I❤it xxx

  • 07 Mei 2013 - 18:35

    H.onderberg:

    hoi marit ,mooie verhalen weer zoals gewoonlijk,kijk uit naar het vlg als internet het doet tenminste veel succes en tot vlg keer xxx oma -opa

  • 10 Mei 2013 - 20:02

    Fienonderberg:

    Hoi Marit,nu dit was al een groot reis verslag,en wat een drukte allemaal .maar dat ben jij wel gewend Dat je er allemaal tijd voor vrij maakt vind ik helemaal leuk van je ,
    Maar het is wel mooi dat ook jij weer allemaal verschillende mensen ontmoet en leuke collega s"krijgt.
    hoop dat het weer een geweldige ervaring voor jou is .
    groeten Fien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Reizen/International-language school France/Highschoolyear New|Zealand/vegetariër/Modelfotografie/

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 96363

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 12 September 2014

Si, si, je reviendrai bientôt!

22 April 2013 - 12 Oktober 2013

Une aventure nouvelle en France!

22 Juli 2011 - 04 Juli 2012

Highschool year New-Zealand! & Other Trips

Landen bezocht: