Snorkelen & Pannenkoeken - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu Snorkelen & Pannenkoeken - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

Snorkelen & Pannenkoeken

Door: Maorit

Blijf op de hoogte en volg Marit

15 December 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

ALOHA TROESKAS!

Vandaag zouden we eigenlijk naar een typisch hawaiiaanse school gaan, waar alleen mensen worden toegelaten die Hawaiiaans bloed hebben. (zie native hawaiian) Maar omdat ze examens hebben, werd er besloten om toch maar niet te gaan. Daarom konden we of gaan shoppen of gaan snorkelen. Dus ik en nog wat andere klasgenootjes gingen snorkelen in Hanuama bay. Het was wel een domper dat we om 7.00 uur ’s ochtends al werden opgehaald met de shuttle, maar je moet er wat voor over hebben!

Hanuama bay is ontstaan door een vulkaan aan het water en heeft heel veel koraal en verschillende vissen + schildpadden. Het is ook een beschermd gebied, dus moesten we eerst van te voren een filmpje kijken om het koraal en zeeleven te beschermen. Daarna konden we onze snorkels en flippers op te halen om het water in te gaan!

Natuurlijk had niemand zonnebrand meegenomen. Alleen ik en een van de docenten, maar haar flesje was vrij snel leeg. Ik was wel happy dat ik mijn eigen zonnebrand mee had genomen anders had ik echt een probleem gehad. De zon was vrij fel en als je in het water bent gaat het natuurlijk ook wel wat harder dan normaal. Als snel gingen we het water in, maar als jullie me kennen, weten jullie wel dat ik niet zo’n held ben in de zee. Maar goed na dat je in de Waikato rivier (niet heel erg fris) bent geweest, doe je alles. Er waren alleen best wel hoge golven dus we mochten niet verder dan een bepaald gebied van de life guards. Ik had het zoiezo na 20 minuten wel gezien. Ik vond dat ik al aardig ver erin was geweest, dus besloot ik terug naar het strand te gaan om bij baby Taniora te blijven zodat whaea Teria en Dan ook even konden gaan snorkelen. De andere vier meiden die nog in het water waren kwamen vast in een hele sterke stroming dus ze konden er niet meer uit. Ik hoorde al dat er wat omgeroepen werd maar ik kon niet zo goed verstaan wat het nou was. Dus even later werden JJ, Georgia, Bree & Kahkitea terug naar de kant gebracht in een bootje van de life guard. Ze waren blijkbaar te ver het water in gegaan, en in een sterke stroming terecht gekomen. Haha, geweldig!

Om 12 uur gingen we al weer terug naar het hostel om een gezamelijke lunch te hebben in het Ihop-restaurantje. (Ihop=International house of pancakes) Het was wel gezellig en lekker, maar het was veel te veel! Daarom had ik mijn pannenkoeken maar met Terence gedeeld. In de Ihop krijg je namelijk niet 1 pannenkoek, maar 4! Daarna zijn we nog even wezen shoppen, want de meiden wilden nog even naar Ross, een soort outlet winkel, en ik wou graag nog even naar de sephora, dus zijn we daar ook nog even naar toe gegaan. ’S Middags heb ik ook nog even wat op de post gedaan. En avondeten hadden we vandaag in het Hostel gemaakt door Andy (eigenaar van hostel) Emelia, Kalani & Tuti aten ook mee. (Hawaiian Whanau/Ohana)

En dat was het weer voor vandaag. Morgen gaan we al weer terug naar Nieuw-Zeeland, NEE!!

  • 04 Januari 2012 - 08:13

    Karin:

    Hi Marit ! Gelukkig zijn er overal ter wereld Sephora's te vinden! :-)
    XX tante Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Reizen/International-language school France/Highschoolyear New|Zealand/vegetariër/Modelfotografie/

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 96357

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 12 September 2014

Si, si, je reviendrai bientôt!

22 April 2013 - 12 Oktober 2013

Une aventure nouvelle en France!

22 Juli 2011 - 04 Juli 2012

Highschool year New-Zealand! & Other Trips

Landen bezocht: