Im still in NZ :) (ONLY JUST) - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu Im still in NZ :) (ONLY JUST) - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

Im still in NZ :) (ONLY JUST)

Door: Maorit

Blijf op de hoogte en volg Marit

20 Juni 2012 | Nieuw Zeeland, Napier

KIA ORA KATOA,


Het is inderdaad wel weer even geleden dat ik mijn blogs heb geschreven.
Maar dat komt doordat ik eigenlijk niet zo veel te vertellen heb. Ik ga naar school, spreek met vrienden af, en eigenlijk the usual. Verder ben ik actief in rugby, heb ik mijn barista afgerond en mijn Maori brochure (in full-maori) afgemaakt en ingeleverd. Heb ik toch nog wát credits gehaald in mijn jaar in NZ. Ook ben ik al bezig geweest met het

In het weekend van de 25e (mei) kwam Carol bij ons slapen voor het weekend, omdat Val en Milton weg moesten voor een van hun beurzen. Vrijdag zijn we naar Shars gegaan en op zaterdag heb ik met Callum in town afgesproken. Zaterdag zijn we naar Jontelle's verjaardags feestje geweest en s'avond was er niks te doen dus ik en flora hadden ons eigen feestje. Haha. Lame. Op zondag hebben we gewoon een beetje gechilled en verder niet echt veel gedaan.

De week daarop is er niet zo heel veel gebeurt, ik heb vooral getrained en we hadden natuurlijk een wedstrijd. Het ging niet zo goed. We hadden niet alleen verloren maar het was ook geen leuke game. Een of andere trut van Napier girls had me dus in mijn gezicht gemept, maarja, ik had haar dan ook maar een dreun terug verkocht, dat had ze niet verwacht. Nee het was geen leuke game. Ik was zwaar chagrijnig en mijn benen zagen eruit alsof wolverine me vast had gepakt. Ik moest eigenlijk vanavond optreden in de kapa haka, maar ik was zoo pissed off. Toen ik thuis was had ik dus gedouched en 15 minuten voor het optreden dacht ik dat ik toch maar moest gaan. Ik ben pas een echte loser als ik niet op kom dagen. Dus snel wat kleren aangetrokken en terug gerend naar school. Whaea Eline en de anderen waren blij dat ik toch was gekomen, en het was ook wel erg leuk!
Aan het einde van het optreden kregen we de haka van het publiek terug. (het is een soort symbool van respect) Het was super gaaf!

Op vrijdag zijn we naar een feestje bij Hemi geweest, dat was ook erg gezellig. Zaterdag avond was ik bij Callum & David voor een movie night, en hebben een paar films gekeken, het was wel gezellig.
Op zondag ben ik met Minh naar het centrum geweest en gewoon een beetje gekletst en gewinkeld.
’S Avonds was ik uitgenodigd om te blijven eten bij Callum, dat was wel leuk. ;)

Op maandag 4 juni is het Koninginnedag hier, ze doen er verder niks mee, maar we hebben geen school. Woensdags had ik weer een rugby game, dit keer weer een uit-wedstrijd. Het was een heel erg leuke game! Ik had alleen wel een gele kaart gekregen, en een paar waarschuwingen. Ik was niet echt agressief alleen ik ken de regels niet echt, woops. De gele kaart kreeg ik voor tackelen zonder mijn armen te gebruiken. (oftewel : Met volle snelheid tegen iemand aan knallen met je schouders, crashed into some chicks)

Vrijdags zijn we naar Shars geweest en zaterdag naar Davids & Callums. Op zondag kwam Callum me helpen met mijn Maori werk, (alleen grammatica controle enzo) En yeah, im almost finished!

Maandag 11th of june, was ik thuis gebleven. Ik ben een beetje verkouden maar Val is erg bezorgd en dacht dat het beter voor me is om een dagje thuis te blijven. Nouja prima, haha. Woensdags hadden we weer een rugby game, het was deze keer wel oke. We hadden wel verloren maar het was close. Dit keer was het tegen Karamu en een thuiswedstrijd. Milton was deze keer komen kijken, hij vond het erg leuk en had ook een paar foto’s gemaakt. Daarna zijn we terug naar huis gegaan want Flora en ik zouden babysitten voor Carol. Vall had ons wel dinner mee gegeven, maar toen we bij Carol waren, hadden we erg veel zin in pizza! Dus hebben we domino’s gebeld, yummy!

Deze week is het ook de week van de production op school. Het is een musical genaamd : The man of steel. Flora speelt de slechte Russische Olga, en Jesse is the man of steel. Het was wel grappig. Ik heb make-up gedaan op donderdag, vrijdag en zaterdag. Op vrijdag kwam Callum me ophalen want na het make-uppen zou ik naar Shar gaan. Alleen hij deed dit niet zo tactisch en kreeg wat vragen van docenten. Toch irritant dat iedereen me in de smiezen houd. Het zal wel een rede hebben denk ik dan maar, haha. Het was deze keer niet zo leuk bij Shars als normaal, maar daar over meer in mijn naughty blog. Sssshhhhht.

Maandag 18 juni heb ik met papa geskypt want hij is jarig! HAPPY BDAY DADDY!

Vandaag had ik mijn laatste rugby game, het was een uit-game in eskview. We speelden tegen Hukarere. Een Maori meisjes school. Het ging tot onze grote verbazing echt super! Ik had bijna een punt gescoord maar net voor de lijn werd ik getackeld, shame. Dus had ik de bal naar sammi gespeeld, die voor ons scoorde. YEAH! Het was echt een super laatste game. Ik had wel weer een dreun in mn gezicht gekregen, het was per ongeluk dus oke, en mijn pink is gekneusd, maar het was een leuke en sportieve game en we hebben eindelijk is gewonnen! Wat ook wel grappi was is toen we in de scrum stonden, de meisjes van hukarere over mij aan het praten waren. Ik ben de einge witte in de forwards, en ze zeiden get the kotiro ma, (kotiro ma = witte meisje) Beetje shame dat ik het allemaal verstond, hahaha. Verwachten ze toch niet van een pakeha, dat ze Maori verstaan én praten, lol.

De zus van onze coach heeft het een en ander gefilmd met mijn camera dus dat kunnen jullie allemaal komen bekijken in 2 weken!

Morgen ga ik naar de tattoo shop om mijn tamoko te laten zetten! De toffe rugby attitude is gone, ik ben al best nerveus! Aaaaaah. Het zal wel heel gaaf worden, maar wens me succes! *pissing my pants atm, lol*

Dit was het weer voor deze blog, er zullen er nog maar een paar online komen voordat ik weg ga!
Nog maar 2 weken en dan is het zover..


xoxo


  • 20 Juni 2012 - 09:16

    Amieke:

    Thanx sweetie, weer een leuk bloggie! Sounds like you!
    We tellen de dagen nu af hoor....
    Dikke kus

  • 22 Juni 2012 - 06:50

    Karin:

    waar is die tattoo nou, ben zeer benieuwd!!! weet niet of ik er wel sta hoor als je aankomt op schiphol, een beetje onmogelijke tijd eerlijk gezegd... ik hou van slapen vooral 's nachts :-)
    kus tante Ka

  • 22 Juni 2012 - 16:27

    Oma Greet:

    hey marit,leuke blog weer en je houd je dapper staande met rugby als ik de foto"szie zijn ze toch wel een maatje meeren laat je tattoo zien??????
    tot over een paar weekjes dan zie je.
    xxx oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Reizen/International-language school France/Highschoolyear New|Zealand/vegetariër/Modelfotografie/

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 96328

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 12 September 2014

Si, si, je reviendrai bientôt!

22 April 2013 - 12 Oktober 2013

Une aventure nouvelle en France!

22 Juli 2011 - 04 Juli 2012

Highschool year New-Zealand! & Other Trips

Landen bezocht: