Laatste weekje in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu Laatste weekje in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

Laatste weekje in Nieuw-Zeeland

Door: Maorit

Blijf op de hoogte en volg Marit

21 Juni 2012 | Nieuw Zeeland, Napier

LIEBSTE TROESKAS!

Het duurde dan ook even, maar ik vond toch dat ik mijn blog nog even compleet moest maken.
Hierbij dus de laatste belevenissen in Aotearoa…

Donderdag 21 Juni 10.30 GETTING MY TATTOOO!

Vandaag heb ik me licht misdragen, haha. Het is een heel gedoe als een internationals vrij willen krijgen van school, maar als Maori/Kiwi kids niet naar school willen, blijven ze gewoon thuis. School zegt wel dat ze wel moeten komen, maar omdat er geen consequenties zijn maakt het ze toch niet uit.

Maar voor alle buitenlandse studenten is dit een hele issue. Ik had vandaag een afspraak gemaakt met de tattoo artist om mijn tattoo te laten zetten, dit was de enige dag waarop ze een plekje vrij had. Dus ik had een heel plan gemaakt om te zorgen dat ik geen problemen zou krijgen. Ik had bedacht, dat als ik te laat op school kwam, ik me moest melden, en dus aanwezig sta geregistreerd op school. Toen ben ik eigenlijk gelijk weer weg gegaan aangezien het best een stukje lopen was.

Ik had het er met mijn hostouders wel overgehad, ze zijn geen voorstanders van tattoo’s, erg conservatief, maar ze snapte mijn idee erachter en het was prima, onder de voorwaarde dat ik vrij zou vragen voor school. Ik had al van andere internationals gehoord dat het niet zo makkelijk is om vrij te krijgen, en dan al helemaal niet omdat je een tattoo gaat laten zetten. Maar Flora & Lasse mochten niet mee, aangezien ze naar school moesten van onze hostouders. Daarom had ik Callum gevraagd om met me mee te gaan. Hij volgt een cursus op de universiteit maar hij had geen school op donderdag en hij werkt bij zijn oom, dus hij kon zo vrij krijgen. Mijn hostouders vond en het maar niks dat hij met mij mee ging, ze zijn ook best oud, (allebei 75) en vinden dat jongens en meisjes meer gescheiden van elkaar moeten leven. Mijn hostouders zijn zorgzame lieve mensen, maar wel een beetje uit de oude tijd.

ON MY WAY TO…. The TATTOOSHOP!
Nou het ging dan echt gebeuren, ik was best zenuwachtig. Van te voren had ik alles mooi gegoogeld en het zou dus best pijnlijk zijn, zo op je heup bot. (omdat je daar bijna geen vet hebt) En niks was minder waar, ik voelde het zelfs in mijn tenen. Callum dacht dat het wel meeviel, en hij zei tegen mij : Come on hun, it can bet hat bad… Tattoo artist : It is, it fucking hurts. Haha geweldig, jaaa het deed ook pijn ja! Verdorie. Maarja het resultaat mag er wezen, daar heb ik dan wel mooi 1,5 uur pijn van gehad, plus dat het daarna helemaal opgezwollen was. Gelukkig kwam mijn hostmoeder me ophalen en ik ging met moeite de auto in. Daarna heb ik mijn tattoo aan flora laten zien, mijn huid was helemaal opgezwollen dus het leek net 3D. haha. Ik mocht een paar weken geen broeken aan omdat het dan snijd in de huid. Dus dan maar leggings aan.

Vrijdag 22 Juni MATARIKI

Vandaag ben ik gewoon weer naar school geweest en iedereen moest mijn tattoo natuurlijk zien. Hahaa. Great. S’ avonds gingen we naar Matariki, het Maori nieuwjaar. Er kwamen allemaal Maori bands naar de sound shell en we hebben daar s ’avonds ook pizza gegeten. En daarna nog lekker gefeest. We zijn ook nog naar snow white and the huntsman geweest, was ook wel gezellig!

Zaterdag 23 Juni ALL BLACKS
Vandaag zijn we nog naar de stad geweest en hebben ’s avonds met z’n alle (incl Carol, Bart,vriend carol, en Annie + Kelly) De wedstrijd van de allblacks gekeken, het was erg gezellig!


Zondag 24 Juni
Vandaag heb ik een begin gemaakt met opruimen en inpakken, wat een drama. Ik heb zoveel troep!


Maandag 25 Juni
Vandaag begint de laatste schoolweek, dus Flora en Lasse hoeven ook niet meer in uniform naar school. Ik heb vandaag met MPA ook nog 2 powhiri’s verzorgd, het was echt leuk!

Dinsdag 26 Juni
Vandaag ben ik naar Callum geweest en alvast gedag gezegd tegen ze hele van famillie.
Ze vonden het erg jammer dat ik al weer naar huis ga. Het was wel een gezellige avond.
Ze hadden een heel diner voorbereid, en zo’n beetje de hele famillie was er bij. (25 man) MY goodness, maar het was wel erg gezellig.


Woensdag t/m Vrijdag

De laatste dagen op school waren best zwaar, speciaal de vrijdag.
We hebben nog wel leuke dingen ter afscheid gedaan.
Op vrijdag was het world famous, een grote assembly om gedag te zeggen tegen iedereen.
We hebben een dansbattle gedaan, haha ik ook, met Bellz en Flora, het was echt grappig!
Stonden we daar op het podium! Daarna gingen Rovina en Jannelle een liedje zingen, opgedragen aan Lasse, Flora en mij. Natuurlijk moest ik weer het podium op komen en lekker meedoen. Hemi deed t gitaartje. We hebben ook nog met MPA opgetreden “Ka poioi e”, en daarna kwam de afscheids haka. Wat was dat geweldig! Al je vrienden en vriendinnen die het podium op klommen om de haka te doen. Het was AMAZING! Shit, wat heb ik hier een leuke tijd gehad! Ik heb zoveel leuke mensen ontmoet. Wow… Speechless.

S ’avonds vierden we het afscheidsfeest van Lasse bij ons thuis. Carol was er want onze hostouders waren naar een beurs toe. Er kwamen zo’n 25 man. Mereraina kwam ook, en gaf me nog een typische Maori carving voor in mijn haar. Dit was een familie stuk gemaakt door haar oom. Ze gaf hem aan mij en dat is echt ,in Maori traditie, een hele eer. Je kan het ook nergens kopen en het word met een speciale techniek gemaakt. Haar poi’s had ze al eerder aan me gegeven omdat ik er altijd mee liep te spelen. Ze zou wel nieuwe voor haar zelf maken, maar ik MOEST die van haar meenemen. Het was echt lief. De hele avond was echt geweldig. Al die lieve mensen die langs kwamen om gedag te zeggen. Hemi en Henare kwamen ook nog langs. Het was echt super!


LAATSTE WEEKEND :O

Vandaag gaat Lassi weer naar huis, naar mijn idee vond hij het ook mooi geweest.
Dus we hebben lassi gedag gezegd, en daarna kwam Jontelle naar mijn huis want ik zou haar haar gaan krullen. ’S Avonds gingen we naar het ball. Callum was mijn ball date, en Flora ging met I-Chen. We zijn maar niet meer naar de after party geweest, want we hadden zondag avond nog een feestje en de laatste mensen kwamen nog langs om me gedag te zeggen.
Het was weer erg gezellig!!

Morgen ga ik al weg, dat gaat nog een drama worden….
Zie next blog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Reizen/International-language school France/Highschoolyear New|Zealand/vegetariër/Modelfotografie/

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 96316

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 12 September 2014

Si, si, je reviendrai bientôt!

22 April 2013 - 12 Oktober 2013

Une aventure nouvelle en France!

22 Juli 2011 - 04 Juli 2012

Highschool year New-Zealand! & Other Trips

Landen bezocht: