I should join the ALL-BLACKS! - Reisverslag uit Flaxmere, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu I should join the ALL-BLACKS! - Reisverslag uit Flaxmere, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

I should join the ALL-BLACKS!

Door: Maorit

Blijf op de hoogte en volg Marit

23 Mei 2012 | Nieuw Zeeland, Flaxmere

LIEBSTE TROESKAS

De afgelopen paar dagen heb ik eigenlijk niet zo heel veel bijzonders gedaan.
Ik ben met Flora naar de stad geweest en hebben we met David en Callum afgesproken.
David gaat ook naar Colenso en Callum is zijn jongere broertje (die overigens 40cm langer is, haha) en hij gaat al naar de universiteit. Ze zijn allebei Maori, en Callum spreekt ook vloeiend Te reo Maori, dus dat was nog wel interessant. Er zijn tegenwoordig niet veel mensen meer die Maori spreken.
Maargoed, het was wel gezellig in town op zaterdag avond zijn Flora en ik naar de pizzaria gegaan en daarna naar de bios (Marigold hotel) De film was een beetje saai maar was wel gezellig.

Op woensdag hadden we onze eerste rugby match, tegen Flaxmere.
We hadden al gehoord dat die meiden van Flaxmere ‘roofless’ zijn, oftoewel, geen grenzen kennen.
Ook is er altijd nadat colenso tegen Flaxmere speelt, een gevecht. Leuk, naja we zullen het zien.
We waren allemaal wel nieuwsgierig hoe het zou gaan, aangezien het voor bijna iedereen de eerste game is. Ik speel positie ‘lock’, en zit dus ook in de ‘scrum’ (zie foto, ik speel dus ’forward’ = in de aanval) Als we een ‘line-out’ hebben, (de bal die uitgaat vanaf de zijlijn, dan word ik de lucht in gegooid om de bal te vangen.

Ik heb wel een paar klappen in mijn maag en tegen mijn ribben gehad, die bitcheeez van Flaxmere sporen inderdaad niet. Na de tweede helft tackelde Flora een meisje, die haar later had geslagen, ik weet niet of het expres of per ongeluk was, maar ik had een trap(je) tegen haar enkels gegeven, waardoor ze languit op de grond viel met haar gezicht in de modder, ach, wat jammer nou! Muhahaa. Nou is het ook wel zo dat Flora en ik meer opvallen om dat we wit zijn, aangezien de meiden die hier rugby spelen allemaal Maori of Samoan zijn. (Dik en klein) Dan is het ook wel beetje shame dat ze (na mijn eerste tackel) zeiden : Don’t underrestimate the dolly one, she is visicous-as! Haha. We deden het niet slecht voor onze 1e match en eindigden met 2-2. Lassi was mee gekomen voor support, en om ons water te geven als er een kleine break is. Wat is ie toch een goede hostbrother!

Het was echt super leuk! Ookal was het een tie, we waren best trots dat we niet mega hard af gingen! Ik kan niet wachten tot de next game!



  • 29 Mei 2012 - 11:17

    Pap:

    Hoi Marit,

    eindelijk weer wat van jou gelezen leuk hoor.
    Ik zie op je blog dat het nog 36 dagen zijn.
    Dus nog even ervan genieten en dan zien we je weer terug, zal tijd worden.
    Als je zusjes ook nog weg willen dan mogen ze niet zo lang hoor! :-)

    grt pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Reizen/International-language school France/Highschoolyear New|Zealand/vegetariër/Modelfotografie/

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 96306

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 12 September 2014

Si, si, je reviendrai bientôt!

22 April 2013 - 12 Oktober 2013

Une aventure nouvelle en France!

22 Juli 2011 - 04 Juli 2012

Highschool year New-Zealand! & Other Trips

Landen bezocht: