Polynesian Culture Centre - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu Polynesian Culture Centre - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

Polynesian Culture Centre

Door: Maorit

Blijf op de hoogte en volg Marit

13 December 2011 | Verenigde Staten, Honolulu

ALOHA TROESKAS!

Vandaaag konden we voor het eerst uitslapen want om 12.00 kwam er een bus om ons op te halen om naar ‘Polynesian cultural centre’ te gaan! Hawaii’s best betaalde actractie. Als eerste gingen we natuurlijk naar Maori-village, waar we weer een powiri hadden maar dan met Maori mensen van een andere ‘Iwi’ (stam) Er waren ook veel toeristen die het helemaal geweldig vonden om een echte Powiri te zien. We kregen wel overal een speciale behandeling als ‘native’ Maori. Tja ik ben dan toch wel een aparte vogel in de groep, maar goed het was wel super leuk om mee te maken. Daarna hadden we een bijeenkomst in de Marae (spreek uit als Marai, een soort tempel/kerk/symbool wat speciaal is voor de Maori) Na de Maori village hadden we tijd om zelf rond te lopen, dus we hebben waka ama gedaan in de het beekje in het park. Natuurlijk was onze waka het snelste! En we hebben verschillende shows bekeken.

Ook was er een ‘Rapa Nui’ exhibitie (a.k.a paaseiland) waar ze echte Moai statues hebben (die stenen hoofden) Dus mama, ik was toch een beetje op Paaseiland, haha. Het was wel bijzonder in de “PCC”. ’S Avonds hadden we een buffet in een hele grote en luxe restaurant, en daarna gingen we naar de avonds show ‘Há the breath of life’ wat over het leven van een jongen gaat gecombineerd met verschillende Polynesische volken. (Samoa, Aotearoa, Fiji, Hawaii, Tonga & Tahiti) Het was echt een goede show/musical. De grote finale was met allemaal vuurspuwers en dansers, het decor was ook super mooi. Het leek net een tropisch eiland. Na de show mochten we wat foto’s maken en om rond 22.00 gingen we weer terug naar het hostel aan de andere kant van het eiland.

• 28 December 2011 - 23:25

Amieke:

Hawaii was vast geweldig. Ik ga sparen!
    Nu hoef je niet meer naar Paaseiland, heb je ze eindelijk gezien!!!

Dikke kus

• 29 December 2011 - 13:10

Karin:

Wauw gaaf hoor....
    Shannon zag nu pas op je kaartje dat je in Hawaii was geweest.... ooohhh zei ze dat wil ik ook!
    XX van ons

• 29 December 2011 - 21:25

Oma Greet:

hardstikke leuk wat een belevenissen allemaal zeg om jaloers van te worden (nee hoor grapje)groeten van ons xxx

• 29 December 2011 - 23:00

Leonie:

Leuk om jou in korte broek te zien, terwijl het hier hartje winter is (nou ja... hartje winter).

ik ga met je mams mee sparen hoor. Alleen wil ik wel zo'n hawaaiaanse bloemenslinger (waar blijft jouw foto met zo'n ding??).

Bedankt voor je kaartje. Bij deze alvast een goed, gezond en liefdevol 2012 gewenst. Best uniek hoor.... Jij aan de andere kant van de wereld, die als eerste van je familie en al je vrienden, het jaar 2012 instapt. Gegroeid, verrrijkt en nu al met een hele dierbare herinnering voor de rest van je leven. Dat je er in 2012 nog maar lang van mag nagenieten.

Kus