Bishop Museum + 1e optreden! - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu Bishop Museum + 1e optreden! - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

Bishop Museum + 1e optreden!

Door: Maorit

Blijf op de hoogte en volg Marit

12 December 2011 | Verenigde Staten, Honolulu

ALOHA TROESKAS!

Vandaag gingen we naar het Bishop museum want daar hadden we vanmiddag een optreden.
Eerst werden we ontvangen met een Powiri, dat is een soort welkoms ritueel wat heel veel Polynesische culturen kennen. Dus ook de Moari en de Hawaiiaanen. Het begint altijd bij de mensen van wie de grond is. Die bieden vervolgens een ‘gift’ aan, dat kan van alles zijn. Gevarieerd van een houten fluitje, bloem of takje. Vervolgens moet het vreemde volk (dat niet uit het gebied komt) de gift accepteren door één persoon naar voren te sturen om het aan te nemen. Dit kunnen ze alleen doen als ze in ‘peace’ komen. Er word ook gezongen door beide volken en daarna heet je elkaar welkom door neus tegen neus te drukken, na dat dat is gebeurd ben je volledig geaccepteerd. Dit is een soort van traditie nu. Na een tijdje rond gelopen te hebben in het museum hadden we gezamenlijk een lunch, en na de lunch moesten we ons omkleden en klaar maken voor het optreden.


EERSTE KAPA HAKA OPTREDEN

Er waren ongeveer 30 mensen in de zaal, maar daar was ik niet bang voor. Het was meer de liedjes die ten eerste in het Maori zijn, Oftoewel je verstaat er niks van en het is lastiger uitspreken. Ten tweede je moet alle acties (pasjes) kennen, die ik in 1,5 dag heb moeten leren samen met de liedjes. Ten derde ze je ook nog proberen de poi te leren wat pas ECHT horrible is! Dus ja, ik kan wel zeggen dat ik nog lang geen pro ben. Ik heb toch een filmpje geupload, (ja! Ik weet het! Ik ga de verkeerde kant op!) Maar helaas kan ik het niet allemaal upploaden want waarbenjij.nu accepteerd alleen filmpjes die niet langer duren dan 60 seconden. Het ging later beter maar dat kan ik helaas niet laten zien. Ik zal nog wel proberen het filmpje te knippen en te plakken ofzo om toch een beter beeld van mijn 1e performance te geven. Ondanks dat ik nog best wel faal, waren alle docenten en studenten helemaal trots op me. Sommige hadden niet eens verwacht dat ik mee zou doen omdat het best lang duurt voordat je he tonder de knie hebt. (ja ja dat is te zien ja!) Maar toch was het wel een hele ervaring en mijn volgende optredens gaan vast beter!

  • 29 December 2011 - 22:40

    Leonie:

    Lieve Maorit,
    Goed blijven oefenen hoor! Ik heb je nl. alvast opgegeven voor Holland got talent.....
    Wat weer een leuke foto's zeg.

    Liefs Leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Reizen/International-language school France/Highschoolyear New|Zealand/vegetariër/Modelfotografie/

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 96352

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 12 September 2014

Si, si, je reviendrai bientôt!

22 April 2013 - 12 Oktober 2013

Une aventure nouvelle en France!

22 Juli 2011 - 04 Juli 2012

Highschool year New-Zealand! & Other Trips

Landen bezocht: