Hawaiian Rollercoaster Ride! - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu Hawaiian Rollercoaster Ride! - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

Hawaiian Rollercoaster Ride!

Door: Maorit

Blijf op de hoogte en volg Marit

09 December 2011 | Verenigde Staten, Honolulu

ALOHA TROESKAS!

Het is echt waar! Vandaag gaan we naar Hawaií! Ik moest om 4:30am al opstaan om me klaar te maken en naar het vliegveld te gaan. Maar voordat we naar Auckland gingen, zijn we eerst naar 'mount Taupiri' gegaan. Daar worden alle Maori mensen die overleden zijn, begraven in de berg. Daar hadden we een soort ritueel, om de trip naar hawaii te zegenen. Daarna hebben we onze handen gewassen in de rivier, wat bij het ritueel hoort. 7x in het water, voor alle Maori koningen en koninginnen. Ook herdachten we alle overleden famillie leden die daar begraven lagen. Vervolgens begonnen ze een liedje te zingen en daarna waren we 'ready to go!'

Hawaii loopt 11 uur achter en NZ loopt 12 uur voor, dus we vertrokken op 10 december maar we kwamen aan op 9 december, beetje confusing allemaal.

We kwamen op vrijdag avond rond 20.00 aan op Hawaii airport, maar we moesten eerst nog door 30 security scans dus tegen 22.00 zaten we eindelijk een keer in de bus op weg naar het hostel waar we de hele week zouden blijven.

Onze hawaiiaanse host waren ons al op aan het wachten. Kalani en Emalia zijn vrienden met Robyn (principal) en ze gingen met ons mee naar het hostel. Alle meiden sliepen op dezelfde kamer en de docenten en de jongens waren ook apart in een kamer. Het was heel klein en de bedden waren vercrackt, maargoed we zijn in Hawaii! Dus daar doen we het wel voor. ‘S avonds zijn we niet te laat gaan slapen want we waren allemaal moe!