To the south! - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu To the south! - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

To the south!

Door: Maorit

Blijf op de hoogte en volg Marit

30 November 2011 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

LIEBSTE TROESKAS!

Vandaag was ik er maar om 5.00 uit gegaan, omgekleed en naar het ontbijt gegaan. We moesten ook even een lunch pakketje maken. Na het ontbijt hebben we de spullen naar beneden gebracht en alles weer ingeladen in de bus om met de ferry naar het Zuidereiland te gaan. De ferry duurde best wel lang, maar gelukkig hadden ik en Iris dikke lol met Wateru & Yuki. (twee japanse exchange students) Dat was echt hilarisch want Yuki snapt sarcasme niet helemaal. Ook kan ze groen en blauw niet echt uitelkaar houden. Ze had blauwe nagellak op, maar ze dacht dat het groen was. Toen we later m&m’s hadden probeerde Iris uitteleggen wat sarcasme is. Iris zei dat het het tegenovergestelde betekent. Dus Yuki pakte een bruine M&M en we vroegen welke kleur het was, (omdat ze soms de kleuren niet helemaal uit elkaar houd) dus toen zei ze: So you want me to say its white? Omdat ze nog met haar sarcasme in haar hoofd zat. Nouja het was in ieder geval echt super grappig. We hebben ook nog wat Japanse (scheld)woorden geleerd, haha.

Het duurde trouwens 3,5 uur op de ferry, toen we om 12.15 in Picton aankwamen moesten we tot 13.00 wachten op de zuidereiland studenten die op Picton station zouden aankomen. Dus hadden we een lunch stop in Picton. Het was er wel mooi daar, en hebben natuurlijk ook nog even foto’s gemaakt. En samen met Iris en Lorenzo in een Donald Duck badje gesprongen (niet zo’n goed idee met mn allstars en mijn jeans) Maargoed hebben wel een leuke foto, haha. (staat nog op Iris haar camera, upload later;)) Ookal was ik voor de rest van de bus reis doorweekt, great. We hadden ook nog een stop in Nelson, om even de winkels in te gaan enzo. Later kwamen we aan bij het Bethany camp in Kaiteriteri, en gingen we naar onze kamers. Voor avondeten was gezorgd, (echt lekker vega voedsel!) en gingen we nog wat spelletjes spelen. En hebben we nog even ge-bullshit (spel) met de Japanners.

• 08 December 2011 - 09:59

Amieke:

Wat heb je veel gezien en gedaan! Ik wil ook!!!!

• 08 December 2011 - 14:28

Robin:

Hahha jullie hebben die gitaar nog! Die hebben wij vorig jaar op de tour gekocht ergens onderweg (: