Down the Marae - Reisverslag uit Ngaruawahia, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu Down the Marae - Reisverslag uit Ngaruawahia, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

Down the Marae

Door: Maorit

Blijf op de hoogte en volg Marit

18 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Ngaruawahia

LIEBSTE TROESKAS!

Vandaag was Iris nog hier in town, en natuurlijk ging ik haar de Marae even laten zien.
Aangezien je niet echt Marae’s hebt in Hamilton, was dit natuurlijk wel even leuk om te zien.
We zijn eerst naar de grote Marae geweest, en daarna heb ik de school Marae laten zien.
Plus de school waka natuurlijk, het stelt niet heel veel voor maar ik denk dat het wel leuk is dat Iris iets gezien heeft van de Maori-cultuur. Iris en ik kwamen een meisje tegen met Poi’s, een poi is eigenlijk een balletje aan een touw, het is een ‘tool’ wat ze in kapa haka gebruiken. Dat meisje in het park heeft me dus laten zien hoe het moet, nou het is nog best moeilijk hoor!!! Na dat we naar de school waren geweest, gingen we met Doris naar Chartwel want ze moest daar nog wat doen. Iris woont heel vlakbij Chartwel, dus ze kon zo naar haar huis lopen. S ’avonds heb ik mijn spullen ingepakt om naar Paunanui te gaan,

• 02 November 2011 - 06:30

Amieke:

Nou nog een beetje oefenen met die poi's en je bent klaar voor Hawaii!!!

Dikke kus mam