Ik heb het licht gezien! (weekeind 2,3 & 4 sept.) - Reisverslag uit Te Rapa, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu Ik heb het licht gezien! (weekeind 2,3 & 4 sept.) - Reisverslag uit Te Rapa, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

Ik heb het licht gezien! (weekeind 2,3 & 4 sept.)

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

03 September 2011 | Nieuw Zeeland, Te Rapa



LIEBSTE TROESKAS!

Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt had ik een tijdelijke dip.
Maar een dip is okay, als je er maar weer boven op komt!
Enjoy my blog!,

Love, Maorit XXX




VRIJDAG

Toen ik vrijdag uit school kwam was Sam (uit Auckland) op visite, en ze bleef het hele weekeind omdat ze zondag
ook naar de verjaardag van c'yaan ging. Op zaterdag avond zou Christine (Sam's moeder) aan komen vanuit Tauranga.
Ik had even geklets met sam en daarna zijn we samen naar Penny's huis gegaan. Penny is de dochter van Doris, en woont ongeveer 20 minuten lopen bij ons vandaag. Sam gaat de kinderen schminken op het verjaardagsfeest. En ze wou wat inspiratie opdoen door
foto's te bestuderen van facial-paint. En aangezien het internet bij Doris vrij sloom is wou ze het even checken bij Penny en natuurlijk ook om even hallo te zeggen. Daarna zijn we naar T.A. gegaan (moeder van C'yaan, grote halfzus van Mihi) en zijn we daar even op visite geweest en hebben we even gekletst. S'avonds TVD gekeken en niet al te laat naar bed gegaan want ik was gesloopt!


ZATERDAG

Vandaag had Brian me uitgenodigd om naar een meeting bij de point te gaan. Er waren veel vrienden en kennissen van hun.
Ik ging samen met Brian, Karen, Bil & Clinton daar naartoe, ze hadden aangeboden om me op te halen, en weer thuis te brengen zodat ik niet alleen terug hoefde te lopen. Het was erg gezellig, een grote BBQ en veel kinderen. Dus Clinton en ik hadden het he le veld over gerend met de kinderen om ze less-active te maken, wat een druktemakers. Maar het was wel erg leuk. Na de barbecue werd ik uitgenodigd om nog met de famillie Gubb naar huis te gaan om wat te drinken en een film te kijken ofzo. He was erg gezellig en om 00.30 had Clinton me thuis afgezet. Ik kreeg een smsje van Amy of ik naar haar verjaardagsfeestje wou komen, maar ik mocht van Doris niet meer weg omdat ze het te laat vond, ik was wel teleurgesteld maar Doris was niet in de goede mood om een gesprek te hebben dus ben ik maar naar bed gegaan. Ik ontmoete Christine ook vandaag en ze vroeg of ik morgen (zondag) met haar mee naar de kerk wou gaan. Dus ik dacht, anders doe ik morgen ochtend toch niks en aangezien ik met doris afgesproken heb om na 20.00 het internet te gebruiken (IVM telefoonlijn, ze heeft dail-up dus als ik het internet gebruik kan zij niet bellen en telefoontjes ontvangen)
Dus ik besloot om maar mee te gaan naar de kerk.


ZONDAG


CHURCH

Ja het was echt waar, deze Maorit gaat naar de kerk. En om iedereen gerust te stellen, nee ik heb het licht nog niet gezien! Het was wel grappig, het leek eerst wel een concert, dikke pop-nummers maar dan met 'praise the Lord" erin verwerkt. Daarna kwam het nieuws van de kerk en evenementen en toen dat klaar was kwam de veel te lange preek.
Maar goed, Im a nice girl, dus heb braaf geluisterd, (ondertussen smsen;) maar ik heb geen dingen gedaan die god verboden heeft.
haha, en toen kwamen de regels uit de bijbel, waarbij iedereen spontaan hun note-book erbij pakt en dicteert wat de pastoor zei.
Het was wel een beetje vreemd, maar de mensen daar waren heel aardig tegen me en ook tegen Christine. De kerk organiseert veel evenementen en heef een jeugdgroep en ze doen van alles. Ze hebben ok gevraagd of ik model voor de kerk wil worden.
Ja dit klinkt heel raar, maar de kerk doet zoveel dingen, ze hebben zelfs contact met agency's in Auckland, en omdat ze me allemaal mooi en lang vinden vroegen of Alison (vrouw van de pastoor) of ik de applicatie formulieren wil invullen. Ik heb dit (nog) niet gedaan omdat ik niet weet of ik een deel van de kerk wil worden. Dus we zien het allemaal wel, het zijn wel hele aardige mensen en verwelkomen iedereen met open armen. Ja dit was een compleet andere ervaring. Allemaal leuk en aardig, maar ik heb het feestje van C’yaan vanmiddag.


VERJAARDAG C'yaan

Toen ik thuis kwam waren dimmy en sam nog bezig met het clowns kostuum voor dimmy, omdat ze de clown gaat spelen voor 60 kinderen.
En omdat ze in behoorlijke tijdnood zaten besloot ik ze maar te helpen en het kostuum af te maken. Het was echt heel grappig! Een uur later gingen we naar het verjaardagsfeest en zijn daar van 2PM tot 6.30PM gebleven, het was wel gezellig! Toen ik thuis terug was kreeg ik een smsje van Clinton, er was een vriend van de famillie die me wel graag wou ontmoeten. Ik begreep het niet helemaal, maar er was dus een miscommunicatie want het was bedoeld voor volgend weekeind. Maar hij was al onderweg en kwam dus even langs om Doris te ontmoeten. Het was erg leuk, en ze konden goed met elkaar overweg. Dus hebben we even wat gedronken en gekletst. Rond een uur of 23.30 besloot ik maar te gaan slapen want morgen al weer naar school!



  • 07 September 2011 - 11:15

    Pap:

    Hoi Marit, ik lees op je blog allerlei kwaliteiten die me eerder nooit opvielen in Nederland.... Hard rennen om andere kinderen moe te maken, basketbal team, roeien, we krijgen straks een zeer sportieve Marit terug volgend jaar! haha.
    En ook in NZ weten ze je weer te vinden voor fotomodel aspiraties, nou ja.... Wel heel leuk om te lezen dat je met veel verschillende mensen zo goed overweg kunt, ook in NZ. (maar dat wisten we eigenlijk wel). Nou grtjs van pap

  • 07 September 2011 - 12:32

    Oma Greet:

    hoi marit,wat een leuke dingen weer allemaal veel plezier en groeten van ons.xx

  • 08 September 2011 - 15:12

    Fien Onderberg:

    hoi Marit,eindelijk is het mij gelukt om op de site te komen,geweldig dat je alle nieuwe dingen en gebeurtenissen die je nu mee maakt en er over schrijf en zo het ons laat weten ,bedankt en ik zal heel vaak kijken hoe het je vergaat .en ik vindt het erg knap van je hoor ,zet lekker door hoor elke dip gaat weer over liefs fien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Reizen/International-language school France/Highschoolyear New|Zealand/vegetariër/Modelfotografie/

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 96355

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 12 September 2014

Si, si, je reviendrai bientôt!

22 April 2013 - 12 Oktober 2013

Une aventure nouvelle en France!

22 Juli 2011 - 04 Juli 2012

Highschool year New-Zealand! & Other Trips

Landen bezocht: