5e schoolweek, (nog 300 dagen) - Reisverslag uit Ngaruawahia, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu 5e schoolweek, (nog 300 dagen) - Reisverslag uit Ngaruawahia, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

5e schoolweek, (nog 300 dagen)

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

02 September 2011 | Nieuw Zeeland, Ngaruawahia

LIEBSTE TROESKAS!

Deze week was redelijk saai. Doris is nog steeds niet helemaal beter en dus ook niet zo actief.
Op maandag vroeg Tyler me mee naar de Waka Ama traning, Waka Ama is in grote kano's roeien in de triver bij de Marae (moari tempel) Ik ga dat volgende week maandag weer doen, maar dan ga ik zelf de rivier in. Dat word nog wat!


DINSDAG
Op dinsdag kreeg ik een smsje van Brian Gubb, hij vroeg of ik vanavond bij hun wou komen eten. Dus Noel heeft me bij de familie Gubb afgezet rond 6PM, en Karen bracht me weer naar huis om 10PM. Het was erg gezellig! Een van hun dochters was er ook met haar man, en een zoon van Karen en Brian plus de vader van Karen. Dat was gezellig, net als we thuis zouden eten. Aangezien Doris niet echt van koken houd en liever elke dag een tosti eet, maak ik altijd maar mijn eigen voedsel. Ik probeer wel gezond te eten, maar dat lukt niet altijd even goed. Brian had verse groenten uit de kas gehaald en Melissa (dochter) en Rowan (man van dochter) maakten verse pasta. Ik was ondertussen met Clinton (zoon) Hector (kaketoe) uit de kooi aan het halen. Geweldig dat beest! (zie foto) Het was erg gezellig, ik kon het wel even gebruiken.


WOENSDAG
Vandaag was de cross country, een 'run' van 1 uur waar de hele school aan meedoet. Jullie voelen hem al aankomen, de hele school, min -Marit onderberg. Ik en een paar klasgenootjes hadden onszelf 'perongeluk' opgesloten in de commendroom. No cross country voor me!


DONDERDAG
Natuurlijk, ik werd gesnapt deze morgen door mijn tutor. Ze zei dat ze iedereen had gezien behalve mij. haha dus ik besloot haar maar te vertellen dat we monopoly aan het doen waren in de commendroom. Ze moest lachen en vroeg of ik wel gewonnen had. Verder vond ze het niet erg, als je maar eerlijk bent. Yes miss! Always am!
Na school kwam ik thuis en zag ik weer een 'bug' lopen, bah! Het was geen kakkerlak, maar een ander raar ding. Dus ik had hem weer gevangen met een glas. Doris begrijpt niet helemaal dat ik bang kan zijn voor een bug. Ik probeer haar uitteleggen dat we die beesten niet hebben in Nederland en dat ik er gewoon niet aan gewend ben.


VRIJDAG
(TIJDELIJKE) DIP VAN DE WEEK
Soms is het best lastig om met Doris in een huis te leven. Ik weet ook wel dat ik me aan moet passen enzo en ik probeer het ook wel, maar soms is het echt lastig, helemaal als je wat probeert uitteleggen en dan ook nog is die taal-bariere heb.
Plus dat ik thuis gewent ben aan meer gezelligheid, hier gaat Doris vaak al vroeg naar bed en dan ben ik alleen met de TV, en als je mazzel hebt ook nog is gezelschap van een ongewenste 'bug'. Ja af en toe vraag ik me af waar ik aan begonnen ben, ik ben ook eigenlijk knetter gek ook. Ja daar zit je dan, in nieuw-fucking-zeeland. (excuses voor mijn taalgebruik, maar ik zit in een tijdelijke dip, dus dan mag het) En dan denk ik, in Nederland had ik alles wat ik wou en hier moet ik zo mijn best doen om een leven op te bouwen, en als het internet dan even niet meezit of Doris heeft het weer over dat ik de verwarmig te hoog zet en skype dat het niet doet, nee het helpt niet echt nee. En om dan maar te zwijgen over mijn 'local rep', ik heb haar 3 mailtjes gestuurd zonder enig respons. Bijvoorbeeld over mijn formulieren voor hawaii, ze heeft vorige week op de meeting alleen gezegt dat het geaccepteerd is maar ik heb nog niets terug gehad. Gisteren kreeg ik wel een mailtje van haar, die van rechtstreeks van haar werkgever kwam om de local rep aan de studenten copys van de paspoorten en visa te vragen. Nou ik wacht eerst wel op een fatsoenlijk mailtje van haar terug voordat ze de papieren krijgt. Nee, je word ook gewoon genegeerd door haar. En dan maar blijven zeggen dat je eerst naar haar toe moet gaan als je ergens problemen mee hebt. Juist, leuk is dat als je op niks een antwoord krijgt. Ik ga he tniet eens meer proberen. Ik zit hier al een maand maar ik heb nog niet echt vaste patronen of banden of anything. Daarom ben ik wel blij dat ik ookaltijd bij de famillie Gubb terecht kan. Ze hebben ,me voor zaterdag ook weer uitgenodigt, er komen dan nog meer vrienden en familie. Dus dat is wel weer leuk. Misschien heeft een klasgenootje een bday party morgen maar dat is ook nog niet zeker. Het dochtertje van T.A. is zondag jarig dus dan ga ik daar nog even naartoe.

Tja een tijdelijke dip dus, hmm. Ik mis jullie & het duurt nog zo lang voordat ik weer terug kom:O

Dikkekus, & Iloveyou!!

Marit



  • 02 September 2011 - 07:46

    Amieke:

    Kom op meid! Dit hoort er ook bij en wij missen jou ook, maar het komt wel weer goed! Je doet het helemaal niet slecht en dat weet je. Maar je mag je af en toe best een beetje minder goed voelen, het kan niet een heel jaar alleen maar leuk zijn, helaas. Heb vertrouwen in jezelf.
    We love you liebste troeska!!

  • 02 September 2011 - 09:31

    Oma Thea En Opa Bert:

    Lieve schat je hebt al veel overwonnen en ook deze dip kom je zeker te boven je bent echt in staat om de komende maanden ook daar een leuk leven op te bouwen wij duimen voor je en missen je natuurlijk ook.Veel liefs.En veel knuffels van ons.

  • 02 September 2011 - 12:51

    Caoooooooooooorit:

    Maoooori!<33

    hahahahaaaah slimmmm om monopoly tew gaan spelen! hmmm, als wij weer eens een sponsorloop hebben ;d

    hector is coooool! hahahha.
    kan hij ook zingen en praten? ;)

    maaar je overleeeft het wel, en succes met koken, als er weer eens iets ontploft is moet je een foto maken voor in onze collectie *pizza*popcorn* hahahaah<3

    mis je zusje!

    xxxxxxxxx loveyouuu~!
    bigg hugg van caooooritt!

  • 13 September 2011 - 00:19

    Evelien Borgdorff:

    Een slechte locan rep? Dat is echt vervelend.. Is er niemand op school die dat soort dingen kan regelen? Ik heb namelijk een vrouw op school die alles regeld. Ik heb daarom geen local rep. Heb je into al gemaild? Misschien dat zij er wat aan kunnen doen? Je een andere local rep geven ofzo?

    Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Reizen/International-language school France/Highschoolyear New|Zealand/vegetariër/Modelfotografie/

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 96363

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 12 September 2014

Si, si, je reviendrai bientôt!

22 April 2013 - 12 Oktober 2013

Une aventure nouvelle en France!

22 Juli 2011 - 04 Juli 2012

Highschool year New-Zealand! & Other Trips

Landen bezocht: