Al weer een maand van huis! (22-25) - Reisverslag uit Ngaruawahia, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu Al weer een maand van huis! (22-25) - Reisverslag uit Ngaruawahia, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

Al weer een maand van huis! (22-25)

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

25 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Ngaruawahia

LIEBSTE TROESKAS!

Vandaag ben ik al weer een maand van huis.
Ondanks dat ik iedereen in Nederland wel mis, heb ik het toch leuk hier! En natuurlijk ook nog leuke dingen in het vooruitzicht! *zie Hawaii-trip & cruise around the pacific* Hier even wat korte verhaaltjes over mijn afgelopen paar dagen.


Ik hou van jullie,

Marit.



SCARED TO DEATH (22 augustus)

En omdat ik al weer een maand van huis was, besloot ik een lekker ijsje uit de vriezer te halen. De vriezer heb ik nooit bereikt. Ik heb echt doodsangsten uitgestaan! Er zat een dikke vieze kakkerlak! Gadverdamme! En omdat iemand mij verteld had dat ik nooit, maar dan ook nooit een kakkerlak moet pletten, want dan komt er een invasie van kleine kakkerlakjes uit zijn buik! dus ik was echt heel erg bang! ik heb als de razende een glas gepakt en hem omgekeerd over de kakkerlak heen gedaan. Maar toen dacht ik, Wat nou, als het een hele hele hele sterke bodybuilder kakkerlak is? Dan kan hij dat glas makkelijk omver duwen.. Ik heb toen als een razende een grote box gepakt en het over het glas geplaatst. Doris was namelijk nogal ziek, ze zit ook aan de antibiotica. Dus ik besloot haar maar rustig te laten slapen en ik hoop dat de kakkerlak morgen dood is aan een tekort aan zuurstof.


DE VOLGENDE DAG... (23 augustus)

Ik ging er vroeg uit, en crap! Die verlepte kakkerlak leefde nog. Bah. Dus ik besloot hem nog even in gevangenschap te houden voordat hij de strop kreeg. Doris sliep nog toen ik weg ging. Toen ik smiddags van school terug kwam was Leonie hier, samen met Kesha. Doris werd maar niet beter en ze had een overdosis pillen genomen want ze dacht dat het het medicijn was. Noel was ookal een paar keer langs gekomen om te kijken hoe het ging. Maar Leonie bijft hier ook slapen voor de komende paar dagen.
Om het een beetje in de gaten te houden. Om terug te komen op de kakkerlak, ik vertelde in hospitality was ik voor schrik had gister. Ooh, wat was ik bang. Ze vonden het geweldig dat ik bang was voor een kakkerlak! Seriously NOT FUNNY! Ik vroeg aan Louise of 'cockroaches' ogen hebben? En een van mijn hospitality teachers hoorde dat natuurlijk, en ze liep naar achter. Even later kwam ze terug met jawel, een KAKKERLAK! Ze had een dooie kakkerlak gevonden en ze wou me laten zien waar zijn ogen zaten. Nou mij niet gezien, ik zette het mooi op lopen. Gadverdamme! De rest van mijn klas zag de humomr er wel van in, (ik later ook wel) daarna hadden ik en lousie de slappe lach. Het was wel gezellig! Ik was wel een beetje bang om naar huis te gaan na school, in gedachte dat Doris uit haar bed was gestrompeld en de box en het glas misschien wel van de grond gehaald zou hebben. Aangezien ze altijd aan het opruimen en schoonmaken is. En jahoor, het was weg! Maar toen ik het haar vroeg, zei ze dat ze hem gekillt had en dat ik er niet meer bang voor hoef te zijn! Doris, thankyouverymuch!!!



BALLDATES, MAORI'S & MUFFINS (24 augustus)

Ja vandaag vertelde Pamela me dat de jongen waarmee ik naar het ball ga, eerst een andere 'date' had. Wat het uiteindelijke verhaal dus was, een meisje had Boby gevraagd naar het ball, (ze zit niet mer op deze school) Dus hij had maar gewoon Ja gezegt. Maar toen ik op school kwam (last term) wou hij met mij gaan, dus heeft hij dat andere meisje afgezegt om met mij naar het ball te gaan. Eigenlijk best lullig voor haar, dus ik vroeg aan hem : Why did you ditched the other girl? he: Cause I want to go to the ball with you! Jaa, best lullig voor haar, maarja dat kon ik ook niet weten toch?


Voorderest hadden Pamela, Sharnay en ik dikke lol bij health. We hadden namelijk een invaller en omdat mr Henry er niet was vandaag. Mr Henry is een hele leuke docent, de invaller niet zo helaas. Mobieltjes zijn verboden hier op school, (niemand houd zich eraan) want als er vechtpartijen zijn word het gefilmt en op youtube gezet. Maargoed niet iedereen doet dat natuurlijk. Wij gebruiken het om tijdens een saaie instructie film elkaar te smsen in de les. Het was wel gezellig totdat we constant moesten lachen, de teacher vond het niet zo grappig en begon te dreigen. Ze zei dat ze anders een van de andere teachers ging halen om onze mobieltjes af te pakken. Dus probeerden we braaf te zijn, want we mochten wel briefjes schrijven. Thankyou miss!

Vandaag in Maori-class waren we bezig met grammatica en met de zinnen, en ik begreep gewoon zonder woordenboek wat er stond! Dat kwam vast door mijn cursus. De docent vond het helemaal leuk. (ik snapte alleen de eerste 2 zinnen van de 8 hoor, om het niet te overdrijven) Maar toch vondik het een behoorlijke prestatie.

En met hospitality heb ik blueberrymuffins gemaakt voor onze praktikum voor vrijdag. We moeten een complete lunch serveren voor 10 personen. De muffins waren trouwens erg lekker! (eentje zag er een beetje lelijk uit, dus besloot ik hem maar op te eten en het was echt heerlijk!)
Ik zou het vaker moeten maken, Yummie!!

Toen ik vanmiddag weer thuis kwam was Leonie er nog, ze gaat vrijdag ochtend weer naar haar werk dus ze blijft nog even bij ons. Het is wel gezellig met Leonie en Kesha in huis! De foto's van de tekeningen die ik gemaakt heb met Kesha volgen nog! (Ducky the swan & Robyn the rabbit) Ze vind het erg leuk om te spelen. Het was wel leuk. Kesha werd vanavond opgehaald door Clayton (haar opa) en bleef bij hun slapen.
Leonie vind mijn nagels echt super leuk, dus ik had haar nagels ook maar gedaan! (O.P.I. Yodel me on my cell + Black Shatter)


25 augustus

Ik zit nu in Engelse les mijn blogje weer een update te geven zodat Nederland ook weet wat ik aan het doen ben! Zometeen health class en onze gewone docent is daar weer, dus dat is wel beter! Misschien hebben we Fish 'n Chips vandaag, dat had hij ons nog beloofd (al kan ik me niet voorstellen dat de snackbar hier al open is.)

Vandaag waren Tyler, Amy & Aroha langs gekomen om mijn jurk te bekijken. En ik was ook meegegaan naar hun huizen om te zien wat voor jurken zij allemaal hebben! Het was wel leuk! "s avonds zijn we naar de snackbar gegaan en hebben chips gegeten.




Planning voor het weekeind:

Morgen komt Aroha met me mee uit school om mijn jurk en schoenen voor het ball te bekijken. Ik heb ok beloofd om een smokey-eye bij haar te maken omdat ze het helemaal leuk vind. Ohja ze wou ook nog proberen mijn haar te stijlen, dat word nog wat.

Rond 6 uur neem ik de bus naar Hamilton en Leonie wacht me daar op. Dan gaan we samen naar de nagel salon om mijn nagels een opknapbeurt tegeven voor het Ball! Daarna gaan we ergens wat eten en naar de bioscoop. Dan blijf ik bij haar slapen in Hamilton, en ik zou zaterdag haar haar krullen. En the vamipre diaries kijken.

Om 11.30 heb ik een meeting met Rowan van het NZZIIU, samen met de andere exchange students die in Hamilton en omstreken verblijven, dus ik be benieuwd. Ik kan alleen niet zo lang blijven want Doris haald me weer op om 12.30, want ze heeft smiddags ook nog een afspraak en ik kan me klaar maken voor het Ball.

Ik heb alleen nog geen idee hoe ik er kom maar Noel haalt me iniedergeval s' avonds op, om zeker te weten dat ik thuis kom. Ik zal waarschijlijk met klasgenootjes er naartoe gaan, oohja inclusief mijn 'ball-date'. Er zal een een fotograaf zijn op het ball, dus ik maak ook nog wel even een aparte blogg over het ball en hoe het was met Leonie!

Ik heb nog geen idee wat ik zondag ga doen, maar dat zie ik dan wel weer! Ik hou jullie op de hoogte,

Love, Maorit.

  • 24 Augustus 2011 - 22:49

    Evelien Borgdorff:

    Leuk hoor!:) Have fun op het formal met je date, haha!

  • 25 Augustus 2011 - 15:11

    Oma Greet :

    benieuwd naar de foto,s van ball xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Reizen/International-language school France/Highschoolyear New|Zealand/vegetariër/Modelfotografie/

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 96343

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 12 September 2014

Si, si, je reviendrai bientôt!

22 April 2013 - 12 Oktober 2013

Une aventure nouvelle en France!

22 Juli 2011 - 04 Juli 2012

Highschool year New-Zealand! & Other Trips

Landen bezocht: