Familly Haworth (29,30 & 31 juli) - Reisverslag uit Ngaruawahia, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu Familly Haworth (29,30 & 31 juli) - Reisverslag uit Ngaruawahia, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

Familly Haworth (29,30 & 31 juli)

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

29 Juli 2011 | Nieuw Zeeland, Ngaruawahia

LIEBSTE TROESKAS!

Aangezien ik een deal met mama had, nouja deal, het is meer een regel.
(zie No blog? = NO MONEY) Ja ik weet het, I am gilty! Ik had het eerder moeten doen. Hihi.
Dit is een blog over het weekeind dat ik aankwam bij mijn ‘vaste’ hostfamillie.

Zo spannend! Eerste weekeind bij mijn vaste hostfamillie! Ik verblijf nu bij Doris & Noel Haworth.
Ik werd al gelijk hartelijk ontvangen en kreeg mijn kamer te zien. Het is een witte vierkante kamer met een bureautje, 2 ladekastjes, een ingebouwde kast en een tweepersoonsbed (incl. elektrische deken) Het bed was al netjes opgemaakt. Het huis heeft een begane grond, (waar Doris slaapt) een midden verdieping, (waar o.a. mijn kamer is) en de bovenste verdieping is waar de woonkamer en de woonkeuken zijn. Er is ook een balkon dat helemaal naar beneden loopt via een trap en als je op het balkon zit, heb je uitzicht over het zwembad.

Ik heb ook mijn eigen badkamer met een douche, bad en wastafel. Het toilet is in een aparte ruimte. Het voordeel van een eigen badkamer is dat ik al mijn troep kwijt kan zonder rekening te hoeven houden met andere mensen die ook graag een flesje shampoo op het plankje kwijt willen. Mutti zegt namelijk altijd dat ik te veel haarzooi in de badkamer dump, en omdat ik het nooit opruim, (sorry mutti, i know i am wrong :D ) ging ze het altijd verstoppen, waarna ik vervolgens 3 weken (of 2 dagen) loop te zoeken naar mijn krultang! Hihihi dat heb ik hier dus niet.

De tuin hier is vrij groot met een zwembad en verschillende fruitbomen. Doris heeft 3 honden hier, en Noel heeft er 4 in zijn huis. Maar de hondjes zijn meestal buiten of in Doris haar kamer. En ze zijn wel lief, dus je hebt er geen last van. Ze zijn best wel schattig! Doris heeft ook nog is 3 katten die ook net als de honden, buiten zijn of op de begane grond.

Het internet is heel slecht hier en ik heb internet op 2 punten om dat het Dial-up is. Dat betekent internet uit een kastje, aangesloten op pc en de andere USB moet in een telefoonlijn. Het komt er dus op neer dat als ik 4 uur lange gesprekken op skype heb, Dottie niet kan bellen. Haha, nee het maakt haar gelukkig niet uit, als ze dan moet bellen belt ze toch wel met haar mobieltje. Maar goed de eerste avond waren Leonie en Kesha er ook. We aten met zn 4en pasta.

Noel werkt op de school waar ik naar toe ga als caretaker, het houd eigenlijk in dat hij opschool woont. En ook letterlijk op school wonen. Hij heeft een apart huis op het schoolterrein, hij regelt ook de security. Hij is niet veel in dit huis dus, alleen in het weekeind en af en toe s’ avonds. Maar hij komt elke dag wel even langs.

Ik was eigenlijk al behoorlijk moe van het oriëntatie kamp in Auckland, dus ben vrij vroeg gaan slapen. De volgende dag werd ik pas om 13.30 wakker, schandalig! Haha ik heb nog nooit zo lang geslapen in mijn leven. (en ik maar denken dat ik geen jetleg heb) Vandaag is het dus al zaterdag. Leonie liet me het dorpje zien, waar de school en het centrum was. Het stelt niet veel voor. Er is een postkantoor, supermarkt, bank, bibliotheek, snackbar en een dierenarts. En ik maar denken dat Dronten een gehucht was. Toen we weer thuis waren heb ik me hier helemaal geïnstalleerd en vega lasagne met Leonie gemaakt.

Op zondag zijn we naar de Base gegaan. De base is een soort winkelcentrum waar je ook een overdekt stuk hebt en een foodcourt. Een foodcourt is hier erg populair. Het is eigenlijk een grote hall waar je van verschillende voedselketens barretjes hebt. Als je dan met een groep gaat, kan iedereen kiezen van welke keten ze graag willen eten. En daarna kun je gaan zitten in de hall waar heel veel tafels en stoelen staan. Toen we ‘s middags weer thuis waren hebben we gegeten, en ben ik niet te laat gaan slapen. Want morgen is mijn eerste schooldag al, Wish me luck!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Reizen/International-language school France/Highschoolyear New|Zealand/vegetariër/Modelfotografie/

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 96339

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 12 September 2014

Si, si, je reviendrai bientôt!

22 April 2013 - 12 Oktober 2013

Une aventure nouvelle en France!

22 Juli 2011 - 04 Juli 2012

Highschool year New-Zealand! & Other Trips

Landen bezocht: