Net een echte Maori :) - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu Net een echte Maori :) - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

Net een echte Maori :)

Door: Maorit

Blijf op de hoogte en volg Marit

18 Mei 2012 | Nieuw Zeeland, Hastings

LIEBSTE TROESKAS!

Vandaag heb ik een kapa haka optreden in Hastings.
We hebben veel geoefend maar het is altijd leuk om kapaz te doen!
Voor degene die het niet weten, kapa haka is Maori zing/dans performance, waar de haka ook onder valt.

We begonnen met een powhiri, in onze enige uniformen. Bij een powhiri zingen ze ook liedjes, en ik was blij dat het ‘he honore’ was, anders sta je toch wel een beetje voor lul, als een van de weinige blanken en dan ook nog is niet weten wat je doet, haha.
Het was een hele leuke dag en het optreden ging goed! Ik heb onder andere geacteerd, de poi’s uitgevoerd en actie songs gedaan. Na het optreden zijn we de andere scholen gaan bekijken. Er waren een paar hele goede bij, en als je daar dan respect voor hebt, dan ga je de haka terug doen. Dat was echt geweldig, heel indrukwekkend! En een geluid kwam daarvan, natuurlijk deden we mee, TIKA TONU! Al schreeuwend met de pukana! HEI MAORI NEI HOKI!

Ik ben blij dat ik nu ook weer heb meegedaan aan de kapa haka.
(hetzelfde als wat ik Hawaii deed maar dan met andere mensen en andere songs)
Het is toch bijzonder om de Maori cultuur mee te maken.

• 28 Mei 2012 - 08:50

Amieke:

Wat heb je toch veel bijzondere dingen gedaan het afgelopen jaar!
    Nog 37 dagen. Miss you xxx