Shopping in Wellies! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu Shopping in Wellies! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

Shopping in Wellies!

Door: Maorit

Blijf op de hoogte en volg Marit

18 April 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

LIEBSTE TROESKAS!

Vandaag gaan we (Val, Milton & ik) naar Wellington! Yeah!
Ik ben al eerder in Wellington geweest, voor 1 dag, maar ik heb de stad dus niet echt gezien.
Daarom namen Val en Milton me mee naar Wellington. Onderweg zijn we ook nog naar de paua fabriek geweest.

Het is toch wel 5 uur rijden en ook een stuk door de bergen, is niet echt fijn, maargoed.
Je moet er wat voor over hebben! We zouden blijven slapen bij Tom en Carolyne.
De kleinzoon en klein dochter in law van Val en Milton.
We kwamen op maandag om 6 uur ’s avonds aan en gingen dus eten koken.
Daarna zijn we niet te laat naar bed gegaan want we willen natuurlijk alles van Wellington zien!

Dinsdag
We zijn eerst naar het museum geweest, Te Papa. Het National museum van New-Zealand. Het was echt gigantisch groot. En om 11 uur gingen we shoppen en door de stad lopen.
We zijn ook nog naar de gardens geweest, wat niet zo speciaal was als we verwachtte.
Het was vrij koud geworden en toen we weer terug naar Tom en Carolyne waren was ik echt gesloopt. Ik voelde me al niet zo lekker en had ook koorts. Dus maar weer vroeg naar bed en hopen dat het morgen beter gaat…

Woensdag
Ik voel me nog steeds niet goed en ik baal er heel erg van. Dit is wel het vervelendste moment om ziek te worden. We zijn dus niet meer de stad in geweest en hebben ingepakt en zijn op weg terug naar Napier gegaan. Onderweg zijn we gestopt bij Pukaha bij Mount Bruce, het is een soort dierentuin waar allemaal bijzondere Nieuw-zeelandse (native) vogels leven. We hebben onder andere een witte kiwi gezien, (normaal zijn ze bruin, er zijn maar 2 witte kiwi’s) en de kaka’s die hele mooie kleuren hebben. Het was wel de moeite waard om naar toe te gaan!
S’ avonds waren we weer terug rond 7 uur, en ik ben maar naar bed gegaan.


De volgende dag ben ik het huis uitgeglipt omdat ik Finn al 2 weken niet gezien had, (hij was in Australië) dus even bijkletsen enzo zou wel heel leuk zijn. Het is alleen niet openbaar dat we nu uitgaan, om een hoop gezeik te voorkomen, is het beter als ze het niet weten. Jammer maar helaas.
Ik ben nog steeds niet echt 100% dus het was niet zo handig om 2uur te chillen in de kou. (rosegardens) Maarja, ik heb nooit gezegd dat ik slim was en het was mijn eigen schuld dat ik me ’s avonds nog beroerder voelde. Toen het zondag nog niet over was, had Milton me maar meegenomen naar de dokter. Ik had namelijk ook veel last van mijn ogen. De docter zei dat ik een keel en oog infectie had. Yeah, daar zat ik echt op te wachten. Maarja nu maar een antibiotica kuur en antibio oogsdruppels en ik hoop dat het maar snel overgaat!

  • 02 Mei 2012 - 12:11

    Amieke:

    Ook al heb je het meeste al verteld via skype, het is superleuk je bloggies te lezen!
    Dikke kus

  • 04 Mei 2012 - 19:15

    Oma Greet:

    jammer dat je niet fit was.xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Reizen/International-language school France/Highschoolyear New|Zealand/vegetariër/Modelfotografie/

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 96310

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 12 September 2014

Si, si, je reviendrai bientôt!

22 April 2013 - 12 Oktober 2013

Une aventure nouvelle en France!

22 Juli 2011 - 04 Juli 2012

Highschool year New-Zealand! & Other Trips

Landen bezocht: