De gubbz, kerk, & project gardening 22-27 okt. - Reisverslag uit Ngaruawahia, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu De gubbz, kerk, & project gardening 22-27 okt. - Reisverslag uit Ngaruawahia, Nieuw Zeeland van Marit Onderberg - WaarBenJij.nu

De gubbz, kerk, & project gardening 22-27 okt.

Door: Maorit

Blijf op de hoogte en volg Marit

23 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Ngaruawahia

LIEBSTE TROESKAS

Van zaterdag op zondag was ik bij de Gubbz want Doris was nog niet terug van haar meeting dus ik kon een nachtje bij de Gubbz blijven. Ik was eerst terug naar huis gegaan vanaf Chartwell, om even wat schone spullen te pakken en om te kleden om vervolgens naar de Gubbz te gaan. Helaas heb ik hier geen foto’s van want ik had mijn camera niet mee genomen.


ZATERDAG

Brian en Karen hadden ook 2 Duitse meisjes in huis die een paar dagen zouden blijven. Aangezien ze hier maar heel even waren heb ik ze meegenomen naar de Marae, de bron van de Maori cultuur. Dat zouden ze anders nooit zien. ’S Avonds hebben we pizza’s gemaakt in de Pizza oven en heb ik daarna even geskypt want daar is in tegenstelling van mijn geweldige dial-up, wél normaal internet. Dus konden papa en mama me ook een keer fatsoenlijk horen en zien.

ZONDAG

Brian had gevraagd of ik me ze mee wou naar de kerk. Eigenlijk had ik er in de eerste instantie niet zo veel zin in, maar ik had toch geen plannen voor vandaag en omdat ik ook geen zin had om me te vervelen besloot ik toch maar mee te gaan. Het was niet zo erg als ik gedacht had gelukkig! Brian en karen stelde me aan iedereen voor, dus met iedereen ook maar even een praatje gemaakt. Sommige mensen kende ik ook al van de lunch die ik een tijdje geleden bij ’the point’ had. Aan het einde van de dienst vroeg Tahei, meisje van 17, die ook de dochter van de bisschop is, of ik mee wil doen aan het service-project. Het plan was om bij oude mensen, of mensen die zelf hun tuinen niet meer kunnen bijwerken, om te helpen hun tuinen weer op te knappen. Wederom had ik hier ook niet zoveel zin in. Tuinieren is nou niet echt mijn ding, en ik moest om 8 uur ’s ochtends bij Tahei zijn.
Toen Brian en Karen ook nog is hier over begonnen en al min of meer gezegd hadden dat ik het wel leuk zou vinden, heb ik toch maar ja gezegd. Ach anders heb ik thuis toch niets te doen, dus wat maakt het ook allemaal uit? Gelukkig woont Tahei hier om de hoek, dus dan hoefde ik niet nog is eerder weg om er naartoe te lopen.

MAANDAG
PROJECT GARDENING

Zo stond ik vroeg op en ging met volle moed en heel veel spijt dat ik ‘ja’ gezegd heb toch vroeg weg om naar Tahei te lopen en mee te doen aan het project. Er waren ongeveer 30 jongeren die mee deden aan het project en we werden dus verdeeld over 5 tuinen.

Ik, Tahei, Aroha, Te Aniwa, Justice, Danielle en nog twee andere meisjes naar een vrouw van 93, die haar man een maand geleden verloren had. We hebben het gras gemaaid, onkruid gewied en hebben sinaasappels en grapefruits voor haar geplukt. Gelukkig was het mooi weer, maar ik had voor de zekerheid me toch maar ingesmeerd want de zon kan hier heel fel zijn. Toen we daar klaar waren gingen we terug naar Tahei’s huis, waar iedereen om 12.00 uur zou verzamelen. We hebben gezamenlijk geluncht en om 13.00 gingen we naar de Hot pools.

Ik had ook mijn tankini mee genomen omdat Tahei zei dat we ‘togs’ mee moesten nemen. (zwemkleding) Als beloning voor het tuinieren zijn we naar waingaro hot pools geweest. Er kwam een bus om ons op te halen en zijn we naar het zwembad geweest. We kregen ook nog donuts in het zwembad, en het was echt super gezellig. Om 17.00 waren we weer terug naar Ngaruawahia. Het was erg leuk! Ondanks dat ik het niet zo zag zitten heb ik wel een hele leuke dag gehad, weer een goede daad verricht én zelfs een beetje bruin geworden!


DONDERDAG

We hadden met Health class een pizza dag, dus in de pauze had onze health docent (mr. Henry) Pizza’s en cola gehaald. Daar moest ik natuurlijk even wat foto’s maken voor op het bloggie!

  • 14 November 2011 - 11:22

    Karin:

    Hi Marit,
    Nou hardstikke goed zeg, dat je je toch hebt ingezet om dat ouwe mensje te helpen! En kon je mooi daarna lekker zwemmen! Ben je nu ook al wat geloviger geworden, of geloof je alleen nog steeds in jezelf ?(dit zeg ik altijd als mensen vragen of ik gelovig ben :-) )
    Het is hier sinds een paar dagen "ontzettend" koud, ik droom al van de maand april... maar dat duurt nog zo lang.

    Liefs tante Karin & Family

  • 14 November 2011 - 12:20

    Marit Onderberg:

    Hey Tante Karin!
    Haha dankjewel! Nee ik geloof nog steeds in mezelf ja, alleen loop ik dat maar niet te promoten in de kerk. Dat hele god gedoe klinkt steeds meer als een fairytale, maargoed, het is er wel gezellig. Ik hoorde dat het vandaag 2 graden was, brrrrrr. hihi hier is het rond de 18 ;). Ooh hier is het al de 15e! Gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je al post gehad? Dikkekus

  • 14 November 2011 - 14:41

    Oma Greet:

    hoi marit,je beleeft zo nog is wat daar thuis zou je nooit naar de kerk gaan haha of de tuin doen weer een ervaring rijker toch anders vervveel je je misschien ?ja hier al lekker fris ging vanmorgen naar sportschool (met de auto)vanwege de kou (watje?)het was min 1 om half10.koude wind.verder hier geen schokkende dingen of zo dus tot horen maar weer dan .gr van opa en oma xx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Reizen/International-language school France/Highschoolyear New|Zealand/vegetariër/Modelfotografie/

Actief sinds 15 Mei 2011
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 96351

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 12 September 2014

Si, si, je reviendrai bientôt!

22 April 2013 - 12 Oktober 2013

Une aventure nouvelle en France!

22 Juli 2011 - 04 Juli 2012

Highschool year New-Zealand! & Other Trips

Landen bezocht: